معرفی ابرخودروی الکتریکی لکسوس

به گزارش سیناپرس، شرک خودروسازی لکسوس خبر از ساخت یک ابرخودروی الکتریکی داد که قرار است تا سال ۲۰۳۰ عرضه شود. این مدل که در اصل به صورت مفهومی به عنوان بخشی از رونمایی شوک از ۱۵  کانسپت جدید تویوتا و لکسوس EV محسوب می شود، یکی از خودروهای برقی معرفی شده توسط لکسوس خواهد بود که آینده این شرکت را رقم می زند.

این برند اکنون مجموعه کاملی از تصاویر محصول جحدید خود را فاش کرده است که از همه جهات قابل توجه و تاثیر گذار است. پیش از این اعلام شده بود که لکسوس تا سال ۲۰۳۰ یک خودروی برقی را در همه بخش‌ ها عرضه می ‌کند و تا آن زمان فقط خودروهای الکتریکی را در چین، اروپا و آمریکای شمالی به فروش می ‌رساند و در سال ۲۰۳۵ به فروش خودروهای بنزینی خود به طور کلی پایان خواهد داد.

این مفهوم به‌ عنوان یک خودروی اسپرت با باتری-EV توصیف می‌ شود که طعم رانندگی عملکردی را که از طریق توسعه فناوری LFA ایجاد شده است، به ارث می ‌برد.
تجربه به دست آمده از توسعه این خودرو به سایر خودروهای الکتریکی آینده لکسوس به عنوان بخشی از تلاش برای تأکید بر تمرکز پویای این برند ژاپنی گسترش خواهد یافت.

کوجی ساتو، مدیر ارشد برندسازی لکسوس، در این رابطه گفت: تعقیب بی پایان امضای رانندگی لکسوس از طریق توسعه باتری اسپرت جدید EV به مرحله جدیدی خواهد رفت. این محصول، مدلی خواهد بود که نماد لکسوس به شمار می رود. به گزارش سیناپرس، این نسخه جدید لکسوس سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در دو ثانیه طی کرده و  با یکبار شارژ قادر به پیمودن ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود.

گفتنی است این ابرخودرو مفهومی به عنوان دریافت‌ کننده اولیه باتری‌ های حالت جامد در نظر گرفته شده است که شرکت مادر تویوتا اخیراً برنامه‌ هایی برای نصب آن‌ ها در خودروهای برقی تولیدی از اواسط دهه ارائهع کرده است. با این حال، قبل از آن، این شرکت باتری‌های حالت جامد را در خودروهای هیبریدی تویوتا مستقر خواهد کرد که به این شرکت اجازه می ‌دهد تا قبل از عرضه آن به نمونه ‌های برقی خالص، تکنولوژی به کار رفته در این باتری ها را آزمایش و ارزیابی کند.

به گزارش سیناپرس، از منظر ظاهری این کانسپت کمترین شباهت را به هر مدل لکسوسی دارد که در حال حاضر به فروش می رسد. این ابرخودرو علی رغم الکتریکی بودن، با یک کاپوت بلند طراحی شده و با لاستیک‌های کم ‌حجم، پکیج آیرودینامیک برجسته، ورودی‌های هوای خاص و بدنه ای با ظاهری جذاب دیده می شود. در ادامه می توانید تصاویر این ابرخودروی آینده لکسوس را مشاهده کنید.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا