هیوندای در صدر بهترین خودروهای الکتریکی قرار دارد

به گزارش سیناپرس، مجموعه تحقیقاتی Move Electric بر اساس بررسی های جدید خود اعلام کرد: نسخه الکتریکی، باطری سالن همه کاره این شرکت کره ای  که به صورت هیبریدی و پیل سوختی نیز ارائه شده و با نام  یونیک الکتریک Ioniq Electric شناخته می شود، دارای امتیاز 98.75٪ بود.

مجموعه Move Electric که تمام انواع وسائل نقلیه الکتریکی را پوشش می دهد، ۵۲۳۰ رکورد ثبت شده در این حوزه را برای امتیاز دهی به خودروهای الکتریکی تجزیه و تحلیل کرد. بر این اساس مشخص شد هیوندای سالن یونیک الکتریک که در سال ۲۰۱۷ تولید شد، 98.75٪ نرخ بازدهی داشته و این رکورد برای اولین بار در یک خودروی الکتریکی ثبت شد.

گفتنی است بر اساس مطالعات انجام شده،  مالکان این نسخه هیوندای به طور متوسط سالانه ۴۷ هزار و ۵۷۰ کیلومتر را طی کردند. در رده دوم این جدول، نسل دوم نیسان لیف با ضریب عبور 97.70 درصدی قرار گرفت و  فولکس واگن e-Golf با 93.94 درصد، سوم شد.
گفتنی است  تسلا مدل X ،   92.08٪ و ب ام و i3  با امتیاز 91.81٪ رتبه های بعدی این لیست را در اختیار گرفتند. این تحلیل ها بر اساس استانداردهای سختگیرانه ای اعمال شده و برای نمونه همه خودروها باید حداقل سه سال از عمرشان گذشته باشد و آزمون سالانه MOT را در بریتانیا پشت سر بگذارند، بنابراین این مطالعه شامل هیچ یک از جدیدترین نسل خودروهای برقی که در سال ‌های اخیر عرضه شده‌اند، نمی ‌شود.
داده های این مطالعه به کاربردی بودن خودروهای برقی اشاره می کند، به طوری که این وسایل نقلیه ۵۵ هزار و ۲۵۰ کیلو متر  را به طور میانگین طی کرده اند.به گزارش سیناپرس، تسلا مدل S که دارای امتیاز و نرخ کلی 86.16 درصدی است، از این نظر پیشتاز بوده و مالکان آن به طور متوسط سالانه ۸۲ هزار و ۹۰۶ کیلومتر را طی می کردند.
به طور کلی در این مطالعه ۱۶ وسیله نقلیه توسط Move Electric  رتبه بندی شد و جالب اینکه خودروی هندی موسوم به  Reva G-Wiz، بدترین عملکرد را به خود اختصاص داد.
جیمز آتوود، سردبیر Move Electric در این رابطه می ‌گوید: بازار خودرو های برقی دست دوم در حال رونق است و تحقیقات ما نشان می ‌دهد که مسافت پیموده شده قابل توجه بسیاری از دارندگان خودروهای برقی  به این افسانه که خودروهای الکتریکی را نمی توان برای حمل و نقل روزانه استفاده کرد، خط بطلان می کشد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا