متاورس در آینده علم پزشکی چه نقشی دارد ؟

به گزارش سیناپرس، گروهی از اساتید کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول، با هدف بررسی و مطالعه تاثیر متاورس در آینده علم پزشکی، مرکزی با عنوان انجمن تحقیقاتی متاورس پزشکی را راه‌ اندازی کردند.

هدف این گروه جستجوی راه ‌هایی برای استفاده از متاورس در مراقبت از بیمار و آموزش پزشکی و پیوند آن با صنعت فناوری برای حل مشکلات در زمینه مطالعات بالینی است. این متخصصین همچنین به دنبال پرورش کارشناسان متاورس پزشکی و ایجاد یک چرخه مناسب بین صنعت فناوری و مراقبت‌های بهداشتی هستند.

در مراسم افتتاحیه انجمن، پروفسور پارک چول کی از بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاه ملی سئول، که رهبری گروه را بر عهده دارد، گفت متاورس در مراحل اولیه توسعه است. با این حال فناوری فوق، بخشی از زندگی مردم در تمام زمینه های مراقبت های بهداشتی، از جمله آموزش پزشکی، تشخیص و درمان بیماری، و پیشگیری از بیماری خواهد بود. ماهیت متاورس، با هم بودن است. اگر بتوان یک فضا و زمان سه بعدی خاص را، چه در دنیای واقعی و چه در واقعیت مجازی، با افراد دیگر به اشتراک گذاشته و تجربه کرد، پتانسیل های زیادی ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: اگر اعضای انجمن تحقیقاتی متاورس پزشکی با یکدیگر همکاری کنند، به زودی متوجه خواهند شد که متاورس چه تاثیری بر حوزه مراقبت های بهداشتی خواهد گذاشت.

کیم جئونگ اون (Kim Jeong-eun)  رئیس کالج پزشکی سئول نیز در این رابطه گفت که  تاکنون دانشکده پزشکی و محققان زیادی برای توسعه و به کارگیری فناوری‌های فرا وجهی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، درمان دیجیتال و سلامت از راه دور تلاش کرده اند. امیدوارم این تلاش ها در جامعه تحقیقاتی از طریق متاورس که یک پلت فرم یکپارچه است، محقق شود.

به باور متخصصان، متاورس روش جدیدی برای استفاده معنادار از اطلاعات مراقبت های بهداشتی بیماران محسوب شده و  نقشی مهم در آینده دانش پزشکی ایفا می کند. به گزارش سیناپرس، کارشناسان متاورس را به عنوان ابزار تعامل با اطلاعات دیجیتالی بیمار با استفاده از حسگرها به عنوان یک رسانه تعریف کرده و باور دارند درست مانند افرادی که نظرات و عکس‌های خود را در شبکه ‌های اجتماعی بارگزاری کرده و زندگی روزمره خود را به اشتراک می ‌گذارند، در آینده نیز داده‌های سلامت و بهداشت بیماران از طریق مراجعه به این فناوری شناسایی می ‌شود.

در نهایت گفتنی است اعضای این انجمن پیش ‌بینی کردند که متاورس پزشکی در آینده ای نزدیک به ابزاری برای مشاهده تاریخچه درمان، شبیه ‌سازی پزشکی، تمرین بالینی و آموزش پزشکی تبدیل خواهد شد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: koreabiomed

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا