مراجعه به روان شناس به معنی ضعف شخصیت نیست

به گزارش سیناپرس، نظرسنجی اخیر از ۲ هزار و ۲ نفر شرکت کننده آمریکایی نشان می ‌دهد که ۶۷ درصد از مردم در سال ۲۰۲۱ بیشتر با احساسات خود در ارتباط هستند که شاید به دلیل استفاده کردن از مشاوران روانی باشد. با این حال، نتایج همچنین نشان می دهد که مردم همچنان دیدگاه های متفاوتی در مورد مراقبت از سلامت روان دارند.

این نظرسنجی که توسط OnePoll از طرف Vida Health انجام شد، همچنین نشان داد که ۴۶ درصد از مردم هنوز فکر می‌ کنند که دریافت مشاوره درمانی و روانی نشانه ضعف است. 

آمارها نشان می دهد که تقریباً نیمی از آمریکایی ‌ها نسبت به دریافت مراقبت‌های بهداشتی مجازی تردید دارند زیرا علائم سلامت روانی یا جسمی آنها وخیم تر شده است. نسل دهه هشتاد تا اواسط نود با آمار ۷۰ درصد، بی میل ترین نسل برای دریافت خدمات مشاوره روانی در میان مردم آمریکا بوده و پس از آن، متولدین اواخر دهه شصت تا اواخر هفتاد با ۴۱ درصد و متولدین اواسط دهه چهل میلادی تا اواسط دهه شصت با ۲۰ درصد کمترین تمایل را برای استفاده از مشاور دارند. 

بنا به گفته محققان، از هر پنج نفر، فقط دو نفر برای درمان علائم سلامت روان خود به مصرف دارو رو می آورند. علاوه بر مواجهه با استرس عمومی (۴۹ درصد) و استرس همه گیری جهانی کرونا (۴۶ درصد)، مردم اغلب پس از شروع یا پایان یک رابطه عاشقانه (۴۳ درصد) یا صاحب فرزند شدن (۳۶ درصد) به مشاوران سلامت روان مراجعه می کنند.

پاتریک کارول (Patrick Carroll) مدیر ارشد پزشکی ویدا، در بیانیه ‌ای می‌ گوید: همه‌ گیری کرونا همراه با تغییرات عمده‌ ای در زندگی مانند شروع یک شغل جدید یا والدین شدن ترکیب شده که فشار بیشتری بر سلامت روان افراد وارد می‌ کند. این دلگرم ‌کننده است که مردم همچنان به دنبال درمان هستند و به مشاوران مراجعه می کنند.

با این حال، این واقعیت که هنوز تعداد زیادی از مردم به مشاوران روانی بدبین هستند، جای نگرانی دارد. ما باید از ارائه دسترسی به این خدمات ضروری فراتر برویم، زیرا مردم حتی زمانی که به مراقبت های با کیفیت دسترسی دارند، هنوز اقدامی انجام نمی دهند.

به گفته محققان، نظرسنجی ها نشان داد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان قصد دارند در سال جاری مدت زمانی را صرف درمان روان خود کرده و از خدمات مشاوران روان درمان بهره گیرند. با این حال هنوز ۲۹ درصد معتقدند که باید این مراجعات را کمتر کنند.

به گزارش سیناپرس، با درک این موضوع که سلامت روان و جسم به هم مرتبط هستند، کارول در انتها می ‌افزاید: اگرچه هنوز راه زیادی تا همه گیر شدن استفاده از خدمات مشاوران روان درمان فاصله زیادی است اما آمارها نویدبخش این است که تعداد زیادی از مردم به استفاده از این خدمات روی آورده اند و بیشتر به سلامت روان خود که ترکیبی از تمام فعالیت های جسمی و ذهنی است، اهمیت می دهند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا