با این ترفندها جان خود و عزیزانتان را نجات دهید

به گزارش سیناپرس، احتمال کولاک و طوفان برف در بسیاری از شهرهای سردسیر در فصل زمستان وجود دارد و به همین دلیل داشتن برنامه ای برای گرم نگه داشتن خانواده در صورت قطع برق یا گاز بسیار مهم است. 

دکتر کارل باوم طی یادداشتی که در ویژه نامه آکادمی اطفال آمریکا منتشر شد، گفت: داشتن آمادگی قبلی برای مواجه شدن با بحران های این چنینی بسیار مهم است زیرا  تغییرات آب و هوایی باعث ایجاد شرایط جوی شدیدتر می شود. در این شرایط توصیه می شود اگر برای مدت طولانی بدون دسترسی به منابع گرمایشی هستید، کودکان را در خانه یا سرپناهی خارج از هوای آزاد اسکان داده و حتماً ماسک ‌های صورت برای محافظت در برابر کووید-۱۹ را به همراه داشته باشید.
اگر از ژنراتورهای متحرک برای تامین موقت برق استفاده می کنید برای جلوگیری از مسمومیت با مونوکسید کربن، آن را در خارج از خانه و دور از پنجره ها و ورودی هوا نصب کنید. اگر ژنراتور شما با  بنزین یا گازوئیل کار می کند، به یاد داشته باشید که در صورت قطع گسترده برق ممکن است پمپ های پمپ بنزین فعالیت نکنند پس حتما از قبل نسبت به ذخیره سازی بنزین یا هر نوع سوخت کافی دیگر اقدام نمایید. در صورت قطع برق خانه، هرگز از ماشین، اجاق گاز یا منقل به عنوان منبع گرما استفاده نکنید. آنها می توانند مقادیر خطرناکی دی اکسید کربن تولید کنند.

به گزارش سیناپرس، اگر برق به صورت کوتاه مدت قطع شده و گاز نیز دچار قطعی یا افت فشار است، پوشیدن چند لایه اضافی لباس ممکن است به گرم نگه داشتن همه افراد کمک کند. اما اگر برق و گاز برای مدت طولانی قطع است و باید خانواده خود را به مکان دیگری ببرید ، به خاطر داشته باشید که شرایط آب و هوایی شدید و طوفان برف که باعث قطع برق و گاز شده ممکن است مسیرها را مسدود کرده باشد بنابراین امن ترین جا همچنان خانه شماست و بهتر است بی گدار به جاده نزنید زیرا در صورت گیر کردن در جاده، خطرات بیشتری شما را تهدید می کند.

اگر مجبور به ترک منزل هستید، از قبل برای این کار آماده شوید. در صورتی که نیاز دارید با عجله به جایی بروید، یک کیف امداد آماده داشته باشید. این کیف یا کوله پشتی باید حاوی اقلام ضروری برای خود، فرزندان و خانواده شما باشد. به گزارش سیناپرس،  داشتن اقلامی مانند دارو، غذا، آب، شیر خشک، لباس، پوشک، لوازم بهداشتی، چراغ قوه و باتری در این کیف ضروری است. سعی کنید همیشه باک بنزین خودروی شما پر باشد زیرا خروج از خانه با باک خالی در شرایط بارش شدید برف و مسدود بودن جاده ها بسیار خطرناک است.

فهرستی از مکان هایی که می توانید به آنجا بروید داشته باشید. دوستان، همسایگان یا مراکز دولتی را که می توانید به ان ها پناه ببرید تهیه کنید. در طول همه‌گیری کووید-۱۹، باید برای افراد بالای ۲ سال ماسک به تعداد کافی به همراه داشته باشید.

در خاتمه توصیه می شود که هیچگاه فراموش نکنید که  طبیعت هرگز قابل پیش بینی نیست اما ما در طول زمان آموخته ایم که راهکارهای ساده ای وجود دارد که می توانیم برای آسان تر کردن زندگی در شرایط اضطراری استفاده کنیم.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا