ابرخودروی اسپرتی که صفر تا صد را در ۳ و نیم ثانیه طی می کند

به گزارش سیناپرس، لی نوبل (Lee Noble) طراح مشهور خودروهای اسپرت با معرفی خودرویی جدید توجه منتقدان را به خود جلب کرده است. این خودروی کوپه دو سرنشینه با موتور موسوم به Exile ، یک شاسی موتور اسپرت را با خودروهای سوپراسپرت شتاب سریع، ترکیب می کند.

طبق گفته سازنده، Exile اکنون با یک پیشرانه 3.5 لیتری فورد اکوبوست V6 با توربوشارژ دوقلو ۵۰۴ اسب بخاری (جایگزین کادیلاک V6) می شود که  شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در 3.5 ثانیه طی کرده و  حداکثر سرعت ۲۶۵ کلیومتر در ساعت خواهد داشت.

نوبل در این رابطه گفت: تنها تغییراتی که ما ایجاد کرده‌ ایم عملکرد بهتر شناسایی مسیر و نقشه‌ برداری سفارشی ECU بوده است. دوام و سادگی در این خودرو نقشی کلیدی داشته و همچنین باعث شده تا این محصول بسیار سریع باشد.
نیروی موتور این محصول جدید از طریق گیربکس شش سرعته دستی Graziano و دیفرانسیل لغزش محدود با همان مشخصات لامبورگینی دیابلو به محور عقب Exile منتقل می شود.

به گزارش سیناپرس، نوبل در این رابطه ادعا کرد: خودروی جدید ارائه شده بسیار سریع بوده و به همان سرعتی که بتوانم دستم را حرکت دهم دنده را عوض می کند.
Exile که در حال حاضر تنها ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد، یکی از سبک ترین خودروهای اسپرت در نوع خود خواهد بود.  شاسی آن از یک بخش مرکزی و یک قاب محیطی لوله ‌ای فولادی با یک پوسته لانه زنبوری آلومینیومی متصل به منظور استحکام پیچشی بیشتر تشکیل شده است.

به گزارش سیناپرس، سیستم تعلیق همه جانبه این خودرو توسط دمپرهای قابل تنظیم سه جهته کنترل می شود، در حالی که کالیپرهای Wilwood شش گلدانی و دیسک های ترمز تهویه شده در هر گوشه وجود دارند. برای جلوگیری از افزایش هزینه ها، Exile فاقد ترمز ضد قفل، کنترل کشش یا کنترل پایداری است. بدنه جدید این خودرو بر اساس نقشه‌های شخصی نوبل ارائه شده و از کامپوزیت پلاستیکی تقویت ‌شده با شیشه تشکیل شده است . طول این خودرو ۴۲۱۶ میلی ‌متر و عرض آن ۱۸۲۸ میلی ‌متر است و فاصله بین دو محور آن ۲۴۳۸ میلی ‌متر است.

گفتنی است نوبل قصد دارد سالانه ۲۰۰ نسخه از این محصول را با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار پوند بفروشد. به گزارش sinapress، او در حال مذاکره با چندین سرمایه ‌گذار برای تامین مالی این پروژه است که می‌تواند بار دیگر شامل تولید توسط High Tech Automotive در آفریقای جنوبی شود، که بخشی از خودروی موفق Noble M12 را ساخته است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا