درمان صرع، ام اس و روماتیسم با روغن شاهدانه

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران بین المللی در شرکت دارویی اینوکان فارما (Innocan Pharma) روز یکشنبه اعلام کردند گام بزرگی در تحقیقات در مورد استفاده از کانابیدیو (CBD) در درمان پزشکی برداشته شده است.

کانابیدیو ، دومین ماده فعال رایج در ماری جوانا و ماده ‌ای است که اثرات روان‌ گردان ایجاد نمی ‌کند اما این ماده می تواند تاثیر مثبتی در درمان بیماری‌های شدید داشته باشد. بسیاری از کاربران کانابیدیو تسکین عمده علائم چندین بیماری را گزارش داده و مزایای درمانی این ماده به طور گسترده ای شناخته می شود.

گفتنی است که کانابیدیو ویژگی های زیستی خوراکی پایینی داشته و خیلی سریع در بدن تجزیه می شود. متاسفانه  این یک مانع بزرگ برای حوزه دارویی کانابیدیو محسوب شده و علی رغم گام های زیادی که در چند سال گذشته برداشته شده است هنوز استفاده گسترده از این ماده برای پژوهشگران ممکن نبود.

یافته های جدید محققان این تیم مطالعاتی به این معنی است که کانابیدیو در درمان بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)، آرتریت روماتوئید، صرع و موارد دیگر اثرات درمانی دارد.

در آزمایشی که توسط این تیم مطالعاتی روی حیوانات انجام گرفت، مشخص شد که تجویز کانابیدیو محصور شده در لیپوزوم ها نتایج مثبتی را در ایجاد اثرات درمانی موثر و مستمر دارد. این ویژگی در حالی ارائه می شود که داروهای جدید، سطوح قابل توجهی از کانابیدیو را برای مدت طولانی در بدن حفظ می کند.

به گزارش سیناپرس، آیریس بینکوویچ، مدیرعامل اینوکان فارما، در این رابطه اظهار داشت: ما در آزمایش ‌های خود روی سگ‌ ها، متوجه نتایج امیدوارکننده اولیه این دارو در درمان بیماری‌های مختلف شدیم.

گفتنی است این شرکت داروسازی در حال کار برای روی شروع آزمایش ‌های انسانی و تولید لیپوزوم ‌های مملو از کانابیدیو در مقادیر بیشتر با هدف تولید انبوه محصول برای استفاده پزشکی است.

مترجم: زهرا همراز