جنگ سیاسی آمریکا و روسیه به حوزه فضانوردی کشیده شد

به گزارش سیناپرس، در پی امتناع ایالات متحده امریکا از صدور ویزا جهت یکی از فضانوردان روسیه، دو کشور وارد فاز جدیدی از تنش ها شده اند که حوزه فضانوردی را نیز درگیر خود کرده است.

در همین رابطه دیمیتری روگوزین، مدیر کل شرکت فضایی روسیه روسکوسموس اعلام کرد: امتناع ایالات متحده از صدور روادید برای فضانورد روسی، نیکولای چوب (Nikolay Chub)، سوء تفاهمی است که ایالات متحده هنوز می تواند آن را برطرف کند. امیدوارم که کل این موضوع یک سوء تفاهم باشد و  ما به همتایان آمریکایی خود فرصت خواهیم داد تا این سوء تفاهم را برطرف کنند. هرچند این موضوع  در ذهن ما باقی خواهد ماند. 

روز گذشته، روسکوسموس اعلام کرد که فضانورد روسی نیکولای چوب باید برای اعزام به ماموریتش در ایستگاه فضایی بین المللی که برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده بود، به ایالات متحده سفر کرده و جلسات آموزشی را می گذراند.

گفتنی است آمریکا بدون هیچ توضیحی از صدور روادید برای نیکولای چوب، که قرار بود برای گذراندن دوره آموزشی در مرکز فضایی جانسون ناسا به آمریکا بیاید، خودداری کرده است.به گزارش خبرگزاری sinapress، مدیر عامل آژانس فضایی روسیه این اطلاعات را تأیید و تصریح کرد که از ناسا خواسته است موضع خود را در این مورد روشن کند.

آموزش فضانوردان خارجی در مرکز آموزش فضانوردان یوری گاگارین روسیه و فضانوردان روسی در مرکز فضایی جانسون یک  عملیات تمرینی است که به خدمه فضایی اطلاعات بخش‌های مداری ایالات متحده و روسیه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌دهد. چنین جلسات آموزشی صرف نظر از نوع فضاپیما برای رساندن فضانوردان و فضانوردان به مدار برگزار می شود.
نیکولای چوب یکی از خدمه پشتیبان ماموریت ISS Expedition 68 است که قرار است در سپتامبر ۲۰۲۲ با فضاپیمای سایوز MS-22 به پایگاه مداری پرواز کند. او همچنین یکی از خدمه اصلی ماموریت ۶۹ است که قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شود. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا