اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، وی تصریح کرد: این مساله به نفع پیشرفت علم کشور اعم از حوزه نانو است.

چندی پیش سعید سرکار دبیر ستاد راهبری نانوفناوری با انتقاد نسبت به بودجه این ستاد، گفته بود که شرایط نانوفناوری در حال حاضر شرایط خطرناکی است و با وضعیت کاهش اعتبار این حوزه، به شدت در حال سقوط هستیم؛ چرا که حمایت‌های ما از شرکت‌ها متوقف شده است و  شتاب برخی از برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی ستاد نیز کاهش یافته است.

این مساله را از رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم، وی با اشاره به قانون جدید مجلس برای  حمایت از شرکت های دانش بنیان به خبرنگار سیناپرس گفت: مساله حوزه دانش بنیان و جهش تولید ملی در صحن علنی مجلس بررسی شد و تمام قد از این حوزه حمایت کردیم که نانوفناوری نیز در همین بخش قرار دارد.

بیشتربخوانید:

بودجه اصلاح نشود، سال آینده به رتبه پنجم نانو می رسیم

وی با بیان اینکه نانوفناوری ایران جزء کشورهای برتر دنیا قرار دارد، عنوان کرد: نانوفناوری در قالب شرکت های دانش بنیان علمی قرار دارد که برای نخستین بار یک قانون حمایتی در این زمینه از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

حاجی پور افزود: در قالب این قانون 2 هزار میلیارد تومان بودجه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف اعم از نانوفناوری در نظر گرفته شده است تا دانشمندان و نخبگان جوان با خیال آسوده تری به کار بپردازند.

حاجی پور گفت: در سال های گذشته دولت و معاونت علمی و فناوری به صلاحدید خودشان به شرکت های دانش بنیان کمک می کردند اما امسال حمایت از این شرکت ها در قالب قانون تصویب شده و قطعا این مساله به نفع پیشرفت علمی کشور است.
به گزارش سیناپرس؛ مجلس در نخستین نشست صحن در سال ۱۴۰۰ حمایت از شرکت‎‌های دانش‌بنیان را در قالب تصویب کلیات طرح جهش تولید دانش بنیان در دستورکار قرار داد.

گزارش:مرضیه حسن پور

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا