شیرین ترین بخش آموزش کودکان، یاد دادن راه رفتن است

به گزارش سیناپرس، زمانی که یک زن و مرد صاحب فرزند می شوند از آن پس نقطه یا نقاط عطف مهمی را تجربه می کنند. طبق نظرسنجی از دو هزار پدر و مادری که منتظر تولد فرزندشان هستند و والدین کودکان زیر شش سال نشان داد که ۸۶ درصد آن ها معتقدند که نقاط عطف فرزندشان بسیار ارزشمند است. دو سوم از والدین می گویند که یادگیری نحوه راه رفتن ارزشمندترین نقطه عطف برای خود و فرزندشان محسوب می شود. 

این پروژه پژوهشی چندین راه را نشان داد که والدین برای ورود فرزند خود آماده شوند. بیش از دو نفر از هر پنج پاسخ دهنده (۴۳ درصد) دریافتند که تبدیل شدن به یک الگو، بزرگترین راهی است که آنها برای انطباق با پدر و مادر شدن داشتند.
در ضمن پاسخ دهندگان خود را برای ایفای نقش جدید و خانه‌ هایشان را نیز برای نوزاد جدید خود آماده کردند. شصت و هشت درصد مانیتورهای کودک و سایر محصولات را برای اطراف خانه خریداری کرده و ۶۳ درصد نیز تصمیم گرفتند خانه خود را ایمن کنند. 
یکی از پاسخ ‌دهندگان پرسید که چه توصیه‌ ای به والدینی که خانه‌ های خود را برای نوزادان یا کودکان نوپا ایمن می‌ کنند، دارید؟ به گزارش سینا پرس، پاسخ این است: این کار را به آرامی اما روش مند انجام دهید. روی خروجی ‌ها و گوشه‌ های تیز تمرکز کنید، و سپس همانطور که کودک رشد می‌ کند، چیزی هایی را که امکان دسترسی به آن وجود دارد، ایمن کنید.
تقریباً نیمی از نظرسنجی ها (۴۹ درصد) می گویند که کمترین مورد علاقه آنها در مورد پدر و مادر شدن، شب بیداری های طولانی است. بیش از چهار نفر از هر پنج نفر (۸۳ درصد) اعلام کردند که مجبور بودند برنامه های خود را برای نگهداری نوزاد در خانه تغییر دهند اما آنها از انجام این کار خوشحال بودند.

جاکوب کراگ (Jacob Kragh)، از محققان این پروژه در این رابطه می‌ گوید: ما درک می ‌کنیم که آوردن نوزاد به خانه آغاز یک سفر شگفت ‌انگیز اما اغلب اعصاب خردکن است و می‌ خواهیم به حمایت از والدین و مراقبان خود کمک کنیم.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از والدین اعلام کردند که پس از بچه دار شدن، «قدرت های فوق العاده» پیدا کردند که توانایی درک «زبان بچه ها» شایع ترین (۶۳ درصد) آن است. تقریباً از هر پنج والدین سه نفر در دو ماه اول پدر یا مادرشدنشان متوجه می ‌شوند که «بازتاب‌ های پدر یا مادر شدن» چیست.به گزارش سیناپرس ، ۵۳ درصد از والدین معتقدند که باز کردن دستان کوچک قدرتمند فرزندشان از چیزی که نباید داشته باشند را به  عنوان قدرت فوق العاده به دست آوردند.

۵۳ درصد مادران در مقایسه با ۴۲ درصد از پدران از به دست آوردن توانایی چشم های پشت سر خود خبر دادند. به گزارش سیناپرس، بیش از هفت نفر از هر ۱۰ نفر (۷۱ درصد) اضافه کردند که چیزهای کوچک بخش مورد علاقه آنها از والدین شدن است. به گفته والدین، بوسه، در آغوش گرفتن، و شوخی چیزی است که هنگام تطبیق با سبک زندگی جدید پدر و مادر شدنشان واقعا اهمیت دارد.

به اعتقاد یولاندا ویلچز (Yolanda Vilchez) از محققان این پروژه تحقیقاتی، فراهم کردن ابزارها، مهارت ها و طرز فکر کودکانمان برای حمایت از نقاط عطف آنها، و سپس دیدن آنها و مشاهده آنها با خلاقیت و استقلال و تسلط بر آنها، ارزشمندترین احساس در مورد والدین بودن است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا