ساخت گوشت مصنوعی به کمک چاپگر سه بعدی و کره کاکائو

به گزارش سیناپرس، اخیراً تیمی از محققان این میزان تنوع را وارد سطح جدید کرده اند چراکه توانسته اند گوشت جایگزینی را با چاپگرهای سه بعدی و با استفاده از ترکیبی خاص از میوه ها و سبزیجات به وجود بیاورند. این محققان، موفقیت آمیزترین  دستور العمل تهیه گوشت مصنوعی از دانه های کاکائو و کره کاکائو به عنوان بهترین مخلوط برای چاپ این جایگزین گوشت معرفی کرده اند.

ضخیم شدن رگ‌های خونی، کاهش طول عمر، عفونت انگلی، افزایش خطر ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌ های مرتبط با خوردن گوشت دلایل کافی برای ترساندن هر کسی از خوردن گوشت است.

با این حال، گیاهخوار شدن ناگهانی به این معنی است که شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی مانند کم خونی هستید که گوشت قرمز از آن ها جلوگیری می کند. این تغییر ناگهانی می تواند تبدیل به یک معضل شود و برای حل این مشکل نیاز به تولید جایگزینی غذایی است که دارای تمام اجزای گوشت واقعی باشد.

امروزه اکثر جایگزین های گوشت بر پایه پروتئین های گیاهی عمدتاً گندم و سویا بوده که بسیار شبیه گوشت واقعی هستند. با این حال، تولیدکنندگان برای چاپ سه بعدی گوشت هرگز از ترکیب سویا و گندم استفاده نکردند. به گزارش خبرگزاری sinapress، شانشن ونگ (Shanshan Wang) و سونگبای لوی (Songbai Liu) استراتژی جدیدی برای فرمول خود ایجاد کردند که می تواند برای چاپ خمیر گوشتی بر پایه سویا یا گندم استفاده شود.  

پس از ساختن این فرمول، محققان توانستند با استفاده از چاپگر سه بعدی اجزای مهم بافت گوشت را بازسازی کنند. در ادامه محققان با دقت چاپ خمیر، بافت، فرم و ساختار گوشت تولیدی را ارزیابی کردند. با این حال، آزمایش ها نشان داد که بافت گوشت پرینت شده کمتر از حد انتظار بوده که می تواند با استفاده از آلژینات سدیم و امولسیفایرهای توئین ترمیم شود.
در طول تحقیقات مشخص شد که خواص فیزیکی کره کاکائو یکی از ویژگی های مورد نیاز برای موفقیت در چاپ خمیر گوشت است. کره کاکائو به حرارت حساس است، تحت حرارت و گرما به مایع تبدیل شده و تحت سرما، جامد و سخت می شود. این انعطاف ‌پذیری باعث می‌ شود خمیر گرم شده برای چاپ روان بوده و پس از چاپ در دمای اتاق ثابت شود.

چاپ خمیر گوشت با استفاده از دانه سویا خالی از اشکال نیست و عمدتاً غذای مناسبی برای افراد مبتلا به آلرژی محسوب نمی شود. محققان این پژوهش ها سعی کردند با جایگزین کردن دانه های سویا با نخود فرنگی این نگرانی را برطرف کند، اما معلوم شد که ماده به وجود آمده بیش از حد روان است و برای چاپ با مشکلات زیادی روبرو می شود.
به گزارش سیناپرس، مصرف گوشت کم کم در حال منسوخ شدن بوده و تغییر در مصرف مواد غذایی در حفظ سلامت جامعه بسیار مهم است. این مطالعات نشان داد که می ‌توان با ترکیبات جدید به رژیم های غذایی گیاهخواری روی آورد، بدون اینکه خطر ابتلا به بیماری ‌هایی که گوشت از آن جلوگیری می ‌کند را در پی داشته باشد.

بر اساس مطالعات انجام شده تخمین زده می شود که بازار جایگزین گوشت تا سال ۲۰۲۶ به ارزش حدود ۱/۸ میلیارد دلار برسد و چاپ سه بعدی با استفاده از کره کاکائو به احتمال زیاد پیشرو این اصلاح غذایی خواهد بود.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: gilmorehealth
 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا