کودکان روزانه ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند

به گزارش سیناپرس، کارشناسان بهداشت توصیه کرده ‌اند که کودکان روزانه حدود ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند، مخصوصاً در دوران همه‌ گیری کرونا، که باعث افزایش تعداد عادات بی‌ تحرکی کودکان و بزرگسالان شده است.

جیسون ناگاتا (Jason Nagata) متخصص اطفال در دانشگاه کالیفرنیا و پژوهشگر ارشد این مطالعات می‌ گوید: همه ‌گیری کرونا منجر به لغو کلاس‌ های ورزشی حضوری و تعطیلی سازمان های ورزشی، سالن ‌های بدنسازی و امکانات تفریحی شده و در عوض باعث افزایش استفاده از تبلت ها و موبایل ها شد که همگی به کاهش فعالیت بدنی نوجوانان کمک کردند.
در ادامه، محققان ارتباطی بین فعالیت بدنی کمتر در میان نوجوانان و سلامت روان ضعیف تر، وجود سطوح بالاتر استرس و افزایش نگرانی را کشف کردند.
ناگاتا در این باره توضیح می دهد: فعالیت بدنی می تواند از سلامت جسمی و روانی جوانان حمایت کند. ما متوجه شدیم که نوجوانانی که در طول همه ‌گیری کرونا فعال ‌تر بودند، از سلامت عاطفی قوی ‌تری برخوردار بوده و از نظر اجتماعی با دیگران ارتباط بیشتری داشتند.
مطالعات انجام گرفته روی ۱۲ هزار نوجوان نشان داد که نوجوانان به طور میانگین حدود دو ساعت در هفته در طول دوران کرونا فعالیت بدنی دارند. 
ناگاتا در پایان می‌ گوید: والدین باید فرزندان خود را تشویق کنند که بیشتر تحرک داشته و کمتر بنشینند. با وجود اختلالات ناشی از همه‌ گیری جهانی کرونا، در نظر گرفتن گزینه هایی چون انجام فعالیت‌ های خانوادگی، ورزش در فضای باز یا شرکت در کلاس ‌های ورزشی مجازی می تواند به میزان فعالیت نوجوانان در این دوره کمک کند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Preventive Medicine Reports منتشر شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا