نخستین مسابقه بدمینتون در فضا برگزار می شود

به گزارش سیناپرس، فضانوردان باید ماه ها را فاصله ۴۰۰ کیلومتری از خانه و در مدار زمین به صورت شناور زندگی کنند.  در حالی که برنامه آنها بیشتر شامل انجام تحقیقات علمی و آزمایشات است اما به هر حال آن ها مقداری اوقات فراغت نیز دارند. فارغ از مباحث جذاب و نتایج شگفت انگیز آزمایش های علمی صورت گرفته در این ایستگاه، بسیاری از جالب ترین رویدادهای مرتبط با زندگی فضانوردان در مدار زمین در طول همین دوره های کوتاه اوقات فراغت رخ می دهد.

آژانس فضایی اروپا (ESA) اخیراً کلیپی منتشر کرده است که نشان می دهد ماتیاس مورر فضانورد این سازمان در ایستگاه بین المللی فضایی در حال به چالش کشیدن همتایان خود، فضانوردان ناسا، راجا چاری، توماس مارشبرن و کایلا بارون، در یک مسابقه بدمینتون و در شرایط بدون جاذبه و موقعیت مکانی مدار زمین است. این مسابقه که در ابتدا به پیشنهاد فضانورد آژانس فضایی اتحادیه اروپا شروع شد با استقبال سایر ساکنین این ایستگاه مواجه شده و پس از شروع نخستین بازی، یوساکو مائزاوا و یوزو هیرانو فضانوردان میهمانی که برای اقامت کوتاه مدت در ایستگاه فضایی به خدمه فعلی ماموریت شصت و ششم مدار زمین ملحق شده بودند نیز به این مسابقه پیوسته و در این بازی هیجان انگیز شرکت کردند.

همانطور که در تصویر ملاحظه می کنید، ممکن است به نظر برسد تشخیص اینکه در ایستگاه فضایی بین‌المللی کدام سمت بالا یا پایین است، دشوار باشد. با این حال، این ویدئو کلیپ نشان می دهد که بازیکنان از چند میله فلزی برای محکم نگه داشتن پای خود در طول مسابقه استفاده می کنند. این میله کمک می کند تا آنها را از شناور شدن در اطراف و ماندن در جای خود در حالی که با راکت های خود به توپ ضربه می زنند اجتناب کرده و البته این مسابقه بر خلاف مسابقات رسمی روی زمین فاقد تور میانی است زیرا اصولا توپ بدمینتون در این زمین مسابقه هیچ گاه به روی سطح نخواهد افتاد.

به گزارش سیناپرس، این نخستین نمونه مسابقات سرگرمی ورزشی در مدار زمین محسوب نشده و سال گذشته، توماس پسکت فضانورد فرانسوی، ویدئویی از انجام «شنای همزمان» توسط خدمه ایستگاه بین المللی فضایی به اشتراک گذاشت. در این مسابقه پسکت به همراه آکی هوشید، شین کیمبرو و مگان مک آرتور به طور نمادین در فضای بدون جاذبه شنا کردند.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: autoevolution

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا