وقتی پاها هنگام خواب هشدار می دهند

به گزارش سیناپرس به نقل از express، کلسترول بالا معمولا تا زمانی که به حد خطرناک نرسیده باشد، علامتی از خود نشان نمی دهد اما گاهی میزان بالای کلسترول با علامت هایی هم همراه می شود. از جمله این علامت ها، دو نشانه در انگشتان پا هنگام خواب و استراحت است. 

کلسترول ماده ای واکس مانند است که توسط کبد تولید می شود. این ماده حیاتی نقش های مهمی را در بدن ایفا می کند که از جمله آنها کمک به تولید هورمون ها است. بالا رفتن کلسترول از عملکرد طبیعی عروق خونی جلوگیری کرده و خطر حملات قلبی را افزایش می دهد. 

درواقع، بالا رفتن کلسترول خون زمانی علائمی از خود نشان می دهد که منابع خونی برای خونرسانی مسدود شده باشند و به آن بیماری عروق محیطی اطلاق می شود. به گزارش sinapress،دو علامت مشخص از این بیماری می تواند روی انگشتان پا ظاهر شوند. به گزارش سیناپرس، احساس سوزش یا درد در پا و انگشتان پا هنگام خواب و استراحت ممکن است نشانه ای برای بالا بودن کلسترول خون باشد.

بارزترین علائمی که زنگ هشداری برای شماست تا نسب به آن بی تفاوت نباشید، گرفتگی دردناک در ساق پا، ران یا باسن هنگام راه رفتن یا حرکت کردن است. این حالت معمولا با استراحت خود به خود بهبود می یابد و از بین می رود. 
اما در کنار این علامت، فرد ممکن است با اختلال نعوظ به ویژه در افراد مبتلا به دیابت؛ رشد ضعیف نوک انگشتان؛ قرمزی یا کبودی در پاها؛ زخم های پا و انگشتان پا که درمان نمی شوند؛ نبض ضعیف یا نداشتن ضعف کلی در بدن هم جزء علائمی است که باید نسبت به آن هوشیار باشید. 

از آنجایی که کلسترول بالا معمولا با علامت خاصی نشان داده نمی شود، بهتر است افراد هر از گاهی چکاپ دهند تا از وضعیت کلسترول خون مطلع شوند. به گزارش سیناپرس، سه مورد رژیم غذایی سالم، مشارکت در ورزش مداوم و مصرف استاتین ها عوامل کاهنده کلسترول خون به شمار می رود. 

استاتین ها، داروهای کاهنده کلسترول بالا هستند که اغلب بعد از بی نتیجه بودن تغییر در سبک زندگی برای بیمار تجویز می شود. کاهش مصرف چربی های اشباع مانند گوشت های فرآوری شده، کره، انواع شیرینی، خامه و روغن نارگیل جزء اصلی ترین مواردی است که باید در رژیم غذایی آنها را رعایت کنید. 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا