نخستین راهپیمایی سال در ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی دولتی روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف، فضانوردان روسی مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی در مدار زمین، اولین راهپیمایی فضایی سال ۲۰۲۲ خود را در ۱۹ ژانویه مصادف با 29دی ماه انجام می دهند.
بر این اساس عملیات راهپیمایی فضایی فوق، شش ساعت و نیم طول خواهد کشید و فضانوردان برای اطمینان از عملکرد مناسب و نصب صحیح ماژول گره ای پریچال (Prichal)، که در نوامبر ۲۰۲۱ به ایستگاه بین المللی فضایی متصل شد، کار خواهند کرد.
آژانس فضایی روسیه همچنین در بیانیه خود  اشاره کرد که این دو فضانورد باید نرده ‌هایی را بین ماژول‌های Nauka و پریچال نصب کنند. به گزارش سیناپرس، یکی دیگر از ماموریت های دشوار تعیین شده در این راهپیمایی فضایی، جدا کردن پوشش ‌های حرارتی خلاء صفحه نمایش از هندریل ‌ها بوده و همچنین این دو فضانورد روسی باید کابل ارتباط بین ماژول Kurs-P و کابل تلویزیون را بین ماژول‌ های جدید وصل کرده و سیستم داکینگ جدیدی را در این بخش نصب کنند.

این عملیات نقش مهمی در ماموریت های آتی کنترل و هدایت فضاپیماهای اعزامی به ایستگاه بین المللی و اتصال آن ها به بدنه اصلی این ایستگاه ایفا می کند. یکی از نکات جالب توجه در ماموریت پیش روی فضانوردان آژانس فضایی روسیه، استفاده آن ها از لباس ویژه ماموریت های فضایی با نام Orlan-MKS است.
در خاتمه گفتنی است مجله Russky Kosmos (فضای روسیه) پیشتر گزارش داده بود که انتظار می رود فضانوردان این کشور بین ماه های ژانویه تا می ۲۰۲۲  هشت پیاده روی فضایی انجام دهند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا