واکسن استنشاقی کرونا تا ۳ ماه دیگر وارد بازار می شود

به گزارش سیناپرس، طی یکسال گذشته رقابتی جدی بین شرکت های سازنده واکسن در جهان برای ساخت واکسنی موثر علیه ویروس کرونا شکل گرفته است که در نتیجه آن انواع واکسن های کرونا با بهره گیری از فناوری های مختلف تولید شده اند.

در این میان با توجه به ساختار ویروس کرونا که از طریق تنفس و بینی وارد بدن می شود، تولید واکسنی که به صورت استنشاقی باشد دارای اهمیت زیادی است زیرا تمامی واکسن های فعلی کرونا به صورت تزریقی استفاده می شوند.

در همین رابطه الکساندر گینتزبورگ، مدیر مرکز واکسن سازی گامالیا در کشور روسیه گفت: واکسن بینی کرونا که قادر به پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری است طی ۳ تا ۴ ماه آینده در دسترس خواهد بود.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: روش مورد استفاده در این واکسن، در برابر سویه های جدید کرونا ویروس و به طور خاص سویه اومیکرون موثر خواهد بود. به گزارش سیناپرس،  تست‌های آزمایشگاهی نشان میز‌دهند که واکسن کرونا اسپوتنیک V در قالب تزریقی معمولی خود در برابر سویه اومیکرون محافظت ایجاد می ‌کند و مطمئناً ساخت این واکسن به شکل واکسن استنشاقی در بینی کارآمد خواهد بود.

در خاتمه گفتنی است در اکتبر ۲۰۲۱ ، وزارت بهداشت روسیه مجوز انجام مرحله دوم آزمایش های بالینی واکسن کرونا در قالب اسپری بینی را برای مرکز مطالعاتی و واکسن سازی گامالیا صادر کرده بود.

مترجم: مولود یوسفی
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا