ساخت بزرگراه زیر دریایی ۱۱ کیلومتری در چین

به گزارش سیناپرس، کشور چین به عنوان پر جمعیت ترین کشور جهان همواره با مشکلات تراکم جمعیت و ترافیک دست و پنجه نرم کرده و بیشتر شهرهای این کشور دارای سطوح غیر قابل تصوری از ترافیک شهری و بین شهری هستند. این موضوع سبب شده است تا طراحان و مهندسان شهرسازی این کشور همواره در تلاش برای استفاده از ایده های جدید و کارآمد بوده و در همین راستا تونل تایهو، طولانی ترین تونل – بزرگراه زیرآبی چین، روز پنجشنبه در استان جیانگ سو در شرق این کشور آغاز به کار کرد. این تونل به طول 10.79 کیلومتر و ارتفاع 7.25 متر از زیر دریاچه تایهو (Taihu) ، سومین دریاچه بزرگ آب شیرین چین می گذرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، این تونل و بزرگراه زیر دریایی، بخشی از بزرگراه Changzhou-Wuxi به طول 43.9 کیلومتر است که همزمان با این تونل افتتاح شد. به گزارش سیناپرس، ساخت این تونل زیر آبی در ژانویه سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود و تیم سازنده ان علی رغم محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا در طول سه سال گذشته به طور مستمر کار ساخت این پروژه را ادامه دادند.

به گفته تیم ساخت و توسعه این تونل، در پروژه تونل تایهو از تجهیزات پردازش خودکار فولاد و سیستم ‌های هوشمندی استفاده  شده است که می ‌تواند تخلیه فاضلاب و گرد و غبار را تضمین کند. در این گزارش شاهد نخستین تصاویر رسمی از تردد خودروها در این تونل هستید.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: english.news

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا