آغاز به کار نخستین سامانه دفاع موشکی اس ۵۵۰

به گزارش سیناپرس، مقامات وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای خبری اعلام کردند سیستم دفاع هوایی اس-۵۵۰ آزمایش های لازم را با موفقیت به پایان رسانده و به همین دلیل اولین تیپ سامانه دفاع موشکی اس-۵۵۰ به طور رسمی وارد وظیفه رزمی ارتش این کشور شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، کارشناسان سامانه فوق الذکر را یک سامانه کاملاً جدید و بی ‌رقیب متحرک دفاع موشکی استراتژیک توصیف می کنند که می ‌تواند سفینه‌ های فضایی، موشک ‌های بالستیک و اهداف متحرک با سرعت مافوق صوت را در ارتفاع ده ‌ها هزار کیلومتری با دقتی بالا هدف قرار دهد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این سامانه جدید به بخشی از سامانه جامع موشکی و پدافند هوایی روسیه تبدیل می ‌شود که شامل سامانه‌ های پانتسیر (ارتفاع پایین) و سامانه‌ های برد بلند S-350، S-400 و S-500 و S-550 شده و علاوه بر حریم هوایی قادر به حفاظت از حریم فضایی محدوده تحت کنترل خود خواهند بود.

گفتنی است که حدود یک ماه پیش سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه طی کنفرانسی تلفنی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی نشست صنعت دفاعی در سوچی در ماه نوامبر بر اهمیت تحویل سیستم های اس-350، اس-500 و اس-550 دفاع هوایی و موشکی به نیروهای ارتش روسیه تاکید کرده است.

سرگئی چمزوف، رئیس شرکت فناوری دولتی روس تک نیز پیش از این در نمایشگاه هوایی دوبی ۲۰۲۱ گفته بود که سامانه موشکی  S-550 دارای قابلیت شناسایی هدف و رهگیری موشکی با برد بسیار بیشتری نسبت به نمونه های پیشین خود خواهد بود.
در خاتمه لازم به توضیح است که یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه نیز در این رابطه اعلام کرد که سامانه اس-550 تلاشی برای احیای پروژه ای همنام از دوران حکومت شوروی نیست، اگرچه برخی از مفاهیم اجرا نشده این پروژه قدیمی در هنگام ایجاد نسخه مدرن استفاده شده است.
مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا