وسایلی که دوست ندارید را هدیه دهید

به گزارش سیناپرس، همه ما احتمالا هدایایی در طول زندگی خود به دیگران داده و یا از آن ها دریافت کرده ایم. این هدایا می تواند شامل یک ژاکت زشت، کتابی که قبلا خوانده‌اید، یا یک وسیله بدون کاربرد برای شما باشد که ممکن است این اقلام را دوباره به شخص سومی هدیه کرده و یا  به احتمال زیاد آنها را دور بیاندازید.
مطالعات انجام شده نشان می دهد تنها مردم آمریکایی در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵میلیارد دلار برای هدایای ناخواسته خرج کردند و ۴ درصد از این هدایا به صورت نو در سطل زباله افتادند. 
جرمی والترز، مدیر روابط اجتماعی شرکت بازیافت و دفع زباله ایالات متحده در این رابطه می گوید: ما همه ساله شاهد حضور هدایای نو در سطل های زباله در طول تعطیلات هستیم. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، در روزهای تعطیلات سال نو، زباله های خانگی معمولاً حدود ۲۵ افزایش می یابد و می توان تصور کرد که بخش قابل توجهی از این زباله ها ضایعات هدیه ها هستند.
به گزارش سیناپرس، به طور کلی در مناسبت های مختلف، مردم هدایایی ناخواسته دریافت کرده و معمولا به پایدارترین گزینه، یعنی اهدای آن اقلام فکر نمی کنند. داربی هوور، متخصص ارشد منابع در شورای حفظ منابع طبیعی (NRDC) در این رابطه توضیح می‌دهد : هر چیزی که خریداری می ‌کنید بر اکوسیستم‌های اطراف تأثیر می ‌گذارد.

برای تولید این محصولات، به انرژی، منابع طبیعی از جمله آب و مواد شیمیایی و مواد خام مانند درختان یا سوخت ‌های فسیلی نیاز است. به گزارش سینا،اگر چیزی را دور بیاندازید، تمام منابع تعبیه ‌شده ‌ای را که با آن همراه است هدر می ‌دهید. به‌ جای دور انداختن کالاهای ناخواسته، سعی کنید آنچه را که می ‌توانید دوباره هدیه کنید، به اطرافیان خود ببخشید. در نهایت اگر دوست ندارید این کار را بکنید، تصویر وسیله مورد نظر را در شبکه های اجتماعی و محلی قرار دهید تا شاید شخصی در همسایگی شما بتواند آنها را به صورت رایگان مطالبه کند.
باید به خاطر داشت که وقتی این اقلام در  محل دفن زباله قرار می گیرند، به محیط زیست صدمه زده و برای مثال مواد آلی مانند کاغذ یا مواد غذایی هنگام تجزیه، گاز گلخانه ای متان را منتشر می کنند. تجزیه بیولوژیکی پلاستیک ها ممکن است صدها سال طول کشیده و این وسایل می توانند مواد شیمیایی خطرناکی را آزاد کنند. در این میان حتی لباس ها نیز بی خطر نبوده و زباله ‌های نساجی گازهای گلخانه ‌ای مضر منتشر کرده و می ‌توانند سموم و رنگ ‌ها را به خاک اطراف یا آب‌های زیرزمینی وارد کنند.
در این میان توصیه می شود از کاغذ کادو برای هدیه دادن استفاده نکنید زیرا کاغذ کادو به خصوص اگر براق،  چند لایه یا دارای چاپ فویل باشد، قابل بازیافت نیست.  پاپیون، روبان و کیسه های هدیه نیز فرایند بازیافت دشواری داشته و برای محیط زیست تهدید محسوب می شوند.
مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: discovermagazine
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا