راه پیمایی فضایی در ایستگاه فضایی چین

به گزارش سیناپرس، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط آژانس فضایی چین، قرار است امروز یکشنبه، فضانوردان این کشور به نام های ژای ژیگانگ (Zhai Zhigang) و یه گوانگ فو (Ye Guangfu) جهت انجام یک عملیات فضایی به خارج از سفینه خود رفته و در طول این عملیات دشوار، فضا نورد دیگری به نام وانگ یاپینگ (Wang Yaping) در داخل فضاپیما باقی مانده و نقش پشتیبانی را ایفا خواهد کرد. 
گفتنی است این سه فضانورد چینی از زمانی که توسط سفینه فضایی Shenzhou-13 به فضا فرستاده شده و در ۱۶ اکتبر برابر با بیست و چهارم مهرماه سال جاری وارد ایستگاه فضایی این کشور شدند، در مدار زمین مشغول زندگی و اجرای ماموریت هستند.
بر اساس بیانیه آژانس فضایی چین، آنها در حال حاضر در شرایط خوبی به سر برده و ایستگاه فضایی چین نیز به طور پایداری در حال فعالیت بوده و تمامی شرایط برای اعزام سایر فضانوردان در قالب گروه دوم خدمه وجود دارد.
به گفته آژانس فضایی چین، از زمانی که اولین خدمه این ایستگاه فضایی در آن مستقر شدند، کارهای روزانه خود از جمله بررسی های پزشکی در مدار، آزمایش های فضایی و بازرسی های مرتبط با بخش های مختلف ایستگاه فضایی کشور را چین انجام دادند. به گزارش سیناپرس، آنها همچنین برنامه های آموزشی مختلفی را در مدار مانند تخلیه اضطراری و تمرین های نجات پزشکی انجام داده و نحوه مواجه شدن با شرایط خاص احتمالی را بارها تمرین کرده و ماموریت های متعددی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.
آژانس فضایی چین طی سال های گذشته تلاش کرده است تا در رقابت جهانی فتح فضا در ردیف کشورهای پیشگام قرار گرفته و در این راستا اقدام به راه اندازی ایستگاه فضایی و آزمایشگاهی پیشرفته ای در مدار زمین کرده است. به گزارش سیناپرس،  این موضوع با توجه به فرسوده بودن و پایان فعالیت ایستگاه بین المللی فضایی تا پایان دهه فعلی میلادی، موقعیت چین را در مطالعات فضایی برجسته می کند.
در خاتمه گفتنی است این عملیات برای آماده سازی نهایی ایستگاه فضایی چین در حال انجام است که از مهر ماه آغاز شده و پیش بینی می شود برای شش ماه به طول انجامد.
مترجم: ناصر پور قدیمی
منبع: news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا