کدام اتاقک توالت های عمومی تمییزتر است؟

به گزارش سیناپرس، بسیاری از ما در طول سفر، ترددهای شهری و موقعیت های مختلف دیگر، مجبور به استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی شده ایم و همواره این دغدغه که کدام اتاقک تمییزتر است، ذهن ما را به خود مشغول کرده است. بررسی پژوهشگران نشان می دهد این سوالی است که تقریباً همه کسانی که از یک سرویس بهداشتی عمومی استفاده می کنند از خود پرسیده اند: یعنی کدام یک از این اتاقک ها تمیزتر است؟

بیشتر اوقات، شما برای حل این معما به حدس و گمان نیاز دارد. آیا باید نزدیکترین کابین سرویس بهداشتی به در را انتخاب کنید یا دورترین اتاقک آن را؟به گزارش سیناپرس، آیا کابین های وسطی مزیتی دارند که بقیه فاقد آن هستند؟ آیا یک گزینه بهترین در این شرایط وجود دارد یا خیر؟

بررسی های آماری این مطالعه نشان می دهد بیشتر افراد فارغ از تقسیم بندی جنسیتی، اولین اتاقک سرویس های بهداشتی عمومی را که در نزدیک ترین فاصله با در ورودی قرار گرفته برای استفاده انتخاب کردند که بر این اساس می توان نتیجه گرفت این اتاقک، کثیف ترین اتاقک سرویس های بهداشتی عمومی محسوب می شود.

این موضوع باعث شد تا پژوهشگری به نام کلویی هاداواس به بررسی مساله فوق پرداخته و این موضوع را از نظر علمی بررسی کند.  وی برای انجام این پژوهش با افراد مختلفی مصاحبه کرده و رفتارهای آن ها را مورد ارزیابی قرار داده و تجربیاتشان در انتخاب کابین های یک سرویس بهداشتی عمومی که به طور غریزی یا همراه با تفکر صورت گرفته بود، مورد ارزیابی قرار داد.
به گزارش سیناپرس، بر این اساس مشخص شد که در حالت عادی بسیاری از زنان ترجیح می ‌دادند به اولین اتاقک نزدیک به در سرویس بهداشتی عمومی بروند، در حالی که مردان مجموعه ‌ای متنوع تر از اولویت‌ ها را داشته و برخی به اولین اتاقک وارد شده و گروهی دیگر، اتاقک انتهایی را انتخاب می کردند.
این مقاله همچنین به مجموعه ای از تحقیقات در مورد این موضوع در سال ۲۰۱۵ اشاره می کند که دارای اطلاعات مفید دیگری است. خبرگزاری سینا گزارش می دهد؛ این یافته ها شامل جزئیات بیشتری از نحوه انتخاب افراد برای حفظ حریم خصوصی هنگام استفاده از دستشویی می شود.
به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است که بررسی های آماری این مطالعه نشان می دهد بیشتر افراد فارغ از تقسیم بندی جنسیتی، اولین اتاقک سرویس های بهداشتی عمومی را که در نزدیک ترین فاصله با در ورودی قرار گرفته برای استفاده انتخاب کردند که بر این اساس می توان نتیجه گرفت این اتاقک، کثیف ترین اتاقک سرویس های بهداشتی عمومی محسوب می شود. به این ترتیب بهتر است برای دفعات بعدی که مجبور به استفاده از یک توالت عمومی بودید، انتخاب بهتری داشته و به گزینه های دیگری مانند اتاقک های وسطی فکر کنید.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: insidehook

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا