آیفون هایی که کرونا زده شدند

به گزارش سیناپرس، همه گیری کرونا باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده و شرکت های متعددی در سراسر جهان به دلیل شیوع این ویروس و قوانین وضع شده با هدف کنترل آن، ورشکست و متضرر شدند. گزارش های جدید نشان می دهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ باعث شده است که شرکت اپل چندین فروشگاه خود را در ایالات متحده و کانادا تعطیل کند و البته هنوز مشخص نیست آیا این شعبات به صورت موقت تعطیل شده اند یا دائمی؟
به گفته فعالان دنیای فناوری های دیجیتال، تعطیلی های مرتبط با ویروس کرونا برای این غول فناوری که قبلاً در اوایل ماه جاری به طور موقت برخی شعبه های اصلی خود را بسته بود، چیز جدیدی نیست. شرکت اپل در این رابطه به طور رسمی گفت که تعطیلی های جدید، هفت شعبه دیگر از مجموعه فروشگاه های این شرکت در ایالات متحده و یک شعبه در کانادا را تحت تاثیر قرار می دهد. 
گفتنی است در اعلامیه منتشر شده از سوی اپل، مشخص نشد که این فروشگاه ها تا چه مدت تعطیل باقی می مانند و هیچ اشاره ای هم به این موضوع نشده است که آیا تعداد موارد ابتلا به کرونا باعث این حرکت شده است یا تعطیلی های گسترده این شعبات دلیل دیگری دارد. با این حال، شرکت اپل قبلاً شعبه هایی را که تقریباً ده درصد از کارمندان آن دارای آزمایش مثبت کرونا بودند، تعطیل کرده بود.
به گزارش سیناپرس، سخنگوی شرکت اپل در این رابطه اعلام کرد: ما به طور منظم شرایط را زیر نظر داشته و اقدامات بهداشتی خود را برای حمایت از رفاه مشتریان و کارمندان تنظیم خواهیم کرد. ما متعهد به رویکردی جامع برای تیم‌ هایمان هستیم که شامل آزمایش‌های منظم با بررسی‌ های سلامت روزانه، استفاده از ماسک توسط کارمندان و مشتریان، ضدعفونی کردن محیط و مرخصی استعلاجی با حقوق می شود.
گفتنی است این تعطیلی های جدید شعبات اپل،  همزمان با گسترش سریع نوع جهس یافته ویروس کرونا یعنی سویه اومیکرون است. مقامات ایالات متحده در اوایل این هفته گفتند که حدود سه چهارم کل عفونت های جدید این کشور به دلیل ابتلا به اومیکرون بوده است.
در خاتمه گفتنی است هنوز به طور دقیق تخمین زده نشده که این تعطیلی شعبات مختلف شرکت اپل، چه میزان ضرر اقتصادی برای این مجموعه در پی خواهد داشت.
مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا