افزایش مرگ بیماران مبتلا به سرطان خون بر اثر کرونا

به گزارش سیناپرس، با توجه به اینکه تعداد موارد روزانه کرونا مخصوصا سویه اومیکرون به بالاترین حد خود رسیده است، موسسات پزشکی هشدار می دهند که افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف،  بیشتر در معرض خطر تاثیرات جانبی این بیماری ویروسی قرار دارند. در این میان بیماران سرطانی به طور خاص دسترسی به روش های مناسبی برای درمان‌ نداشته و از سوی دیگر میزان مقاومت ایجاد شده در بدن این بیماران در مقایسه با سایر افراد دریافت کننده واکسن، کمتر است.
آمارها نشان می دهد که افراد مبتلا به سرطان خون نسبت به گذشته میزان بسیار بالاتری از مرگ و میر ناشی از کووید را به خود اختصاص می دهند. پژوهشگران در این رابطه دریافتند، این افزایش روند فوت با پایان محدودیت ها و این واقعیت مرتبط است که افراد مبتلا به سرطان خون دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و احتمالا بدن آن ها کمتر به واکسن ها واکنش می دهند. 
طبق اعلام موسسات بهداشتی در بریتانیا، در بسیاری از کشورها، شواهد نشان از کمبود دوز سوم و تقویت کننده داشته و همچنین داروهای ضد ویروسی به طور عمده در دسترس عموم قرار ندارند.

در این راستا، جما پیترز، مدیر اجرایی بخش مطالعات سرطان خون بریتانیا گفت: ما بسیار نگران ظهور سویه اومیکرون هستیم چراکه آگاهی رسانی در این زمینه مخصوصا نسبت به بیماران سرطانی ضعیف بوده و توصیه های بهداشتی مناسب به بیماران ابلاغ نشده است.

او در ادامه توضیحات خود افزود: اولویت دولت ها در مواجهه با ویروس کرونا موجب غفلت از افراد آسیب ‌پذیر و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان شده است. این حمایت ها باید شامل ارائه مشاوره های لازم و فراهم کردن تجهیزات پزشکی و دارویی مفید و در نهایت دسترسی آسان به دوزهای تقویت کننده و حمایت های مالی باشد. این راه کارها بهترین راه برای نجات جان افرادی است که در برابر کووید آسیب ‌پذیر هستند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: theguardian
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا