این خودروی هوشمند به طور کامل حرف هایتان را گوش می کند

به گزارش سيناپرس، فولکس واگن گام بلندی در ارتقای در سیستم اطلاعات و سرگرمی نسل هشتم خودروی گلف برداشته است. بر این اساس با سخت افزار و نرم افزار جدید ارائه شده، سرعت سیستم افزایش یافته و عملکردهای کنترل صوتی اضافی در اختیار راننده قرار می گیرد. بر این اساس جدیدترین محصولات گلف از سیستم اطلاعات سرگرمی MIB3 بهره می برند که برای داشبوردی با تعداد دکمه‌ های فیزیکی بسیار کم ‌تر طراحی شده است. پیش از این سیستم فوق الذکر به دلیل کندی در پاسخگویی و گاها برخي ايرادات مورد انتقاد قرار گرفته بود. 
برای پاسخگویی به شکایات مشتریان، فولکس واگن اعلام کرد که جدید ترین نسخه های گلف، دارای سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته با بهبود سخت افزاری هستند. این تغییرات سخت افزاری شامل استفاده از یک سیستم قدرتمند تر روی تراشه (SoC) بوده که یک واحد پردازش مرکزی جدید محسوب می شود که به ادعای فولکس‌ واگن، عملکرد گرافیکی سه برابری و ۲۵ درصد ظرفیت محاسباتی بیشتر نسبت به سیستم قبلی ارائه می ‌کند. 
این ارتقای كيفی همچنین مديون به روز رسانی نرم افزار اصلی می شود که شامل به وجود آوردن تغییرات در نحوه عملکرد سیستم است. در تلاشی برای جلوگیری از انتخاب کنترل های اشتباه توسط کاربران، فولکس واگن اکنون سیستم جدید خود را طوری تنظیم کرده که وقتی کاربر انگشت خود را نزدیک صفحه نمایش می برد، به طور خودکار دکمه های لمسی و نوار لغزنده صدا غیرفعال می شود. این به روز رسانی همچنین حسگرهای مادون قرمز را برای فعال کردن کنترل حرکت از فاصله دورتر بهبود بخشیده است.
به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، فولکس ‌واگن یک بازنگری عمده در سامانه کنترل تشخیص صدا انجام داده است که به ادعای این کمپانی، بسیار سریع‌ عمل کرده و پاسخ ‌های دقیق ‌تری به سوالات عمومی راننده می دهد. این سیستم اکنون درک بیشتری از کنترل صدای طبیعی دارد، بنابراین گفتن عبارت سردم شده است، باعث می شود ماشین گرمای فضای اتاق را افزایش دهد.
در ادامه این تغییرات جدید، میکروفون دیجیتال خودروهای جدید فولکس واگن می تواند تفاوت بین راننده و مسافر را نیز تشخیص دهد، به این معنی که می تواند تهویه مطبوع را به طور جداگانه برای مسافری که احساس سرما می کند، تنظیم کرده و هوشمند عمل کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که کنترل صوتی طراحی شده برای محصولات جدیدش دارای درک ۹۵ درصدی است.
در خاتمه گفتنی است این سخت افزار به روز شده در ابتدا فقط در مدل های جدید ارائه خواهد شد، اما فولکس واگن اعلام کرده که قصد دارد نرم افزار جدید را برای مدل های فعلی گلف در ماه های آینده نیز عرضه کند.
مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا