چالش های نخستین زن فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش سیناپرس، سامانتا کریستوفورتی فضانورد ایتالیایی و فرمانده بعدی ایستگاه بین المللی فضایی اعلام کرد:‌ خدمه ایستگاه فضایی بین المللی باید هر لحظه برای هر گونه چالشی آماده بوده و فرمانده این ایستگاه مداری باید مسئولیت ایمنی خدمه در مواقع اضطراری را بر عهده بگیرد. 
وی در رابطه با تجربه فرماندهی یک زن در ایستگاه بین المللی فضایی گفت:‌ در مقایسه با پرواز قبلی، زمانی که مسئولیت فرماندهی را نداشتم، این بار باید دید وسیع تری به وضعیت داشته باشم. من باید تمرکز بیشتری داشته و برای هر چالشی که ممکن است در ایستگاه فضایی بین‌المللی رخ داده و با آن مواجه شویم، آماده باشم تا هر مشکلی را قبل از این که به یک تهدید امنیتی یا مانعی برای کار ما تبدیل شود، حل کنم.
وی در ادامه توضیحاتش افزود: این چالش ها می توانند سازمانی، شخصی یا مرتبط با روابط، فرسودگی یا مشکلات ارتباطی باشند.البته چالش‌هایی که ماهیت صرفاً فنی دارند به ندرت پیش می ‌آیند زیرا ما از این نظر به خوبی آموزش دیده و همه منابع لازم برای انجام وظایف خود را در اختیار داریم. به گزارش سیناپرس، اگر یک حادثه اضطراری در داخل ایستگاه فضایی به وجود بیاید، او به عنوان فرمانده، مسئول انجام اقدامات لازم برای اطمینان از ایمنی خدمه و نجات این مرکز مهم فضایی خواهد بود.
کریستوفورتی پیش از این، دوره آموزشی ویژه ای رادر مرکز آموزش فضانوردان گاگارین برای قبول این مسئولیت سنگین گذرانده بود. 
عملیات اعزام وی به ماموریت جدید خود در بهار سال ۲۰۲۲ و از طریق مرکز کیپ کاناورال در فلوریدا انجام خواهد شد. در این ماموریت فضانوردان ناسا، کیل لیندگرن، باب هاینز و جسیکا واتکینز وی را همراهی کرده و با استفاده از فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه بین المللی فضایی منتقل خواهند شد.
در خاتمه گفتنی است کریستوفورتی اولین زن فضانورد اروپایی است که فرماندهی یک مأموریت در ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر عهده خواهد داشت، این ماموریت دومین تجربه حضور او در ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می شود.
مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا