رونمایی پژو از محصول جدید الکتریکی هیدروژنی

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی پژو با معرفی ون جدید هیدروژنی – الکتریکی خود گام بلندی در راستای سیاست های سبز زیست محیطی خود برداشته است. بر این اساس  Vivaro-e Hydrogen در حال حاضر تنها مدل از سه مورد تایید شده برای فروش در برخی کشورها همچون بریتانیا است و نمونه‌های فرمان راست آن قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ وارد بازار شوند. با این حال، سخنگوی پژو گفت که قصد دارد آزمایش‌ هایی را انجام دهد که بر اساس آن مشخص شود آیا استفاده از این فناوری برای همه کشورها امکان پذیر است یا خیر.
e-Expert Hydrogen مانند نسخه های قبلی پژو یا به عبارتی برادران بزرگتر خود از یک باتری ۱۰ کیلووات ساعتی برای تغذیه موتور الکتریکی استفاده می کند و با یک بار شارژ کامل قادر است تا ۴۰۰ کیلومتر مسیر طی کند. حداکثر سرعت این نسخه هیدروژنی – الکتریکی، ۱۳۰ کیلومتر در ساعت بوده و سوخت گیری کامل آن سه دقیقه طول می کشد. این ون جدید پژو می تواند به راحتی بارهایی به وزن یک تن را جا به جا کند که البته قدرت حمل بار آن کمتر از نسخه های بنزینی پیشین است.
لازم به توضیح است که مراحل فنی طراحی و ساخت این محصول جدید خودروساز فرانسوی در مرکز تحقیقات و توسعه هیدروژن Stellantis در روسلشیم، آلمان انجام شده است.
لیندا جکسون، مدیرعامل پژو در این رابطه گفت: پژو با استفاده از خودروی هیدروژنی e-Expert، پیشتاز فناوری آلایندگی صفر آینده است که به طور خاص به بازار خودروهای تجاری سبک توجه می کند.
فن آوری هیدروژن-الکتریکی به کار رفته در این محصول  امکان استفاده روزانه فشرده را بدون نیاز به شارژ مجدد فراهم می کند. این ساختار، یک مزیت تعیین کننده برای افراد درگیر با مشاغلی است که در یک روز باید چند صد کیلومتر را در بزرگراه ها و جاده ها طی کرده و سپس وارد مناطق شهری با محدودیت های خاص خود شوند.
فناوری هیدروژن این خودرو که توسط Stellantis توسعه یافته و در مرکز Peugeot e-Expert Hydrogen پیاده سازی شده است، چنین کاربری  را ممکن می سازد.
سخنگوی شرکت پژو در این رابطه اعلام کرد که معرفی اولین خودروی هیدروژنی این شرکت جدیدترین استراتژی «توسعه قدرت انتخاب» پژو است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از بین طیف وسیعی از پیشرانه‌ها، خودروی مورد نظر خود انتخاب کنند که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده می‌کند. 
مترجم: حمید تعالی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا