آموزش ضمن خدمت 65000 سرباز در هفت ماه

احمد‌حسین سلگی، مدیر کل پروژه‌‌های آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در گفتگو با سیناپرس ضمن اعلام شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت درباره  این طرح گفت: ایام مقدس سربازی فرصت مناسبی برای خودسازی جوانان، آشنایی با مهارت‌‌های زندگی و اجتماعی و آماده شدن آن‌ها برای ورود به عرصه کسب و کار و زندگی است. پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهینه سازی ایام مقدس سربازی و استفاده مناسب از این فرصت به منظور افزایش مهارت و توانمندی جوانان کشور، جهاددانشگاهی با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح، تفاهم‌نامه‌ های جداگانه‌ای منعقد کرد تا در اجرا و پیاده ‌سازی این طرح یاری‌گر قرارگاه مهارت ‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح  باشد.

وی افزود: در فاز نخست این طرح و با همکاری ارزشمند وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، در جلسات کارشناسی متعدد دوره‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت ‌های زندگی از سوی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی طراحی و تدوین و برای اجرا به کلیه واحدهای استانی در سراسر کشور ابلاغ شد. این دوره طی سال‌های 1398 و 1399 به مدت هشتاد ساعت برای بیش از 24000 سرباز وظیفه به صورت حضوری در سطح کشور اجرا شد.

مدیر کل پروژه‌‌های آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری دوره ها به صورت حضوری و با توجه به جلسات کارشناسی مقرر شد از ابتدای سال جاری دوره‌ها به صورت مکاتبه‌ای- حضوری برگزار شود؛ بر این اساس تیمی متشکل از اساتید، محتوای کتب مهارت‌ های زندگی و مهارت ‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی را آماده و با همکاری سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چاپ و به استان ‌های مجری ارسال شد و از ابتدای اردیبهشت ‌ماه دوره ‌های مذکور با شرایط ابلاغی جدید در استان‌ های کشور در حال اجرا است و تا پایان آبان ‌ماه بیش از 65000  نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تحت پوشش این آموزش ‌ها قرار گرفتند.

به گفته سلگی،  با توجه به ابلاغیه قرارگاه مهارت ‌آموزی کارکنان‌ وظیفه نیروهای مسلح، جهاددانشگاهی به عنوان عضو ثابت کار‌گروه استانی انتخاب شده و همکاران واحدهای جهاددانشگاهی می ‌توانند با بهره ‌گیری از این فرصت نسبت به بر قراری ارتباط با سایر دستگاه های اجرایی استان  برای پیشبرد امور آموزش و کارآفرینی اقدام کنند.

گزارش:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا