فولکس واگن تولید کربن خود را به صفر می رساند

به گزارش سیناپرس، شرکت بزرگ خودروسازی فولکس واگن در قالب یک قرارداد پنج ساله با گروه ولکان Vulcan Group برای تامین هیدروکسید لیتیوم با کیفیت باتری، پیمان همکاری منعقد کرده است.

گروه ولکان ادعا می‌ کند که برای اطمینان از تولید محصولاتی منطبق با محیط زیست و کاهش تولید آلاینده ها، فناوری جدید تولید لیتیوم بدون دی اکسید کربن را امکان ‌پذیر می ‌کند. بر این اساس اعلام شد زنجیره های تامین کوتاه فولکس واگن نیز وابستگی به واردات برای مواد خام لیتیومی را کاهش می دهند.
به همین دلیل گروه فولکس ‌واگن به طور رسمی خبر داد  که قصد دارد از این پس از لیتیوم خنثی و بدون تاثیر مخرب در آب و هوا، در سلول باتری‌ خودرو های برقی خود استفاده کند. به گزارش سیناپرس، این تصمیم به عنوان بخشی از برنامه‌ های گسترده این شرکت برای کاهش آلایندگی تولید محسوب می شود.

مدیر ارشد این شرکت خودروساز همچنین متعهد شده است که تا پایان دهه، شش کارخانه باتری در اروپا با ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰ گیگاوات ساعت افتتاح کند.

این سرمایه گذاری مشترک در سال ۲۰۲۵ با تولید اولیه سالانه ۲۰ گیگاوات ساعت برای کارخانه سالزگیتر فولکس واگن آغاز شده  که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا سال ۲۰۳۰ به ۱۶۰ گیگاوات ساعت افزایش می یابد. به ادعای این شرکت سازنده خودرو، ۱۶۰ گیگا وات انرژی برای تامین انرژی حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی برقی کافی است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا