شی غیرعادی دیده شده در ماه چیست ؟

به گزارش سیناپرس، این روزها شایعات عجیب و غریبی در شبکه های مجازی و سایت های زرد در مورد وجود یک کلبه در سطح ماه منتشر شده است. فیلیپ استوک، پروفسور بازنشسته و استاد تحقیقاتی کمکی در گروه جغرافیا و موسسه اکتشافات زمین و فضا در دانشگاه غربی انتاریو، در این زمینه اعلام کرد که این شی موجود روی سطح ماه فقط یک سنگ روی لبه دهانه ای در سطح قمر زمین است که تصویر آن توسط ماهنورد چینی گرفته شده است.
بر اساس اطلاعات موجود، ماهنورد Yutu 2 بر اساس ماموریت آتی خود به سمت این دهانه حرکت کرده و به زودی تصاویر واضح تری از این شی منتشر خواهند شد. به گزارش سیناپرس، این سنگ پیش از این در تصاویری که توسط مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) گرفته شده بود، مشاهده می شد.
پرفسور استوک در ادامه توضیحاتش افزود: رسانه های چینی بسیار مشتاق هستند تا انواع چیزهای عجیب و غریب را در ماه ببینند. ما تمایل داریم فکر کنیم که همه آنها به شدت تحت کنترل بوده و فقط سیاست های حزب را تکرار می کنند، اما جاذبه های زیادی وجود دارد که هر خبر را به یک تیتر هیجان انگیز تبدیل کند، مواردی همچون موجودات بیگانه، پایگاه‌ها های فضایی، میلیون‌ها تن فلز یا مواد نامشخص، توطئه‌هایی درباره منافع غرب در فضا و هر چیز دیگری توسط رسانه های زرد مورد استقبال قرار می گیرد.

به گفته این متخصص مطالعات ماه، جدای از داستان‌های جدی، ستاکنون شایعات زیادی در مورد حضور موجودات بیگانه یا حتی سفینه های فضایی  که در ماه یافت شده‌اند، وجود داشته است که همگی چیزی بیش از شایعات بی اساس و غیر علمی نیستند. بنابراین من از شایعات مرتبط با صخره‌ای که در تصاویر با وضوح پایین تقریباً مربع به نظر می‌ رسد و معرفی آن به‌ عنوان یک کلبه یا نوع دیگری از ساختمان  تعجب نمی ‌کنم.

به گزارش سیناپرس،  کارشناسان امیدوارند زمانی که در اوایل سال ۲۰۲۲ ماه نورد به نزدیکی این شی عجیب برسد، تصاویر دقیق تری از این صخره منتشر شود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: space.com
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا