امیدوارم روابط علمی ایران و آمریکا بیش از پیش گسترش یابد

ريچارد استون به دعوت انجمن ترویج علم ایران با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه به ایران سفر کرده است.

 مراسم سخنرانی دکتر استون با موضوع علم در علم روز گذشته در سالن قلم مرکز همایشهای بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد .وی در این مراسم با اشاره به سوابق درخشان علم در شرق به دستاوردهای علمی ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی در علم نجوم اشاره کرد.

 دبير بخش بین الملل مجله ساينس در ادامه، ضمن بیان چگونگی شکل گیری مجله ساینس، درباره بازتاب اکتشافات مهم بشر در طول دوره های مختلف در این مجله صحبت کرد.

وی همچنین ویژگی های اخبار علمی را نام برد و درباره هر یک مثال و توضیحاتی ارائه داد.

دکتر استون در پایان با اشاره به نقش دیپلماسی علمی در توسعه روابط بین کشورها، اظهارامیدواری کرد که در دوران پس از تحریم و اجرای توافق، روابط علمی ایران و آمریکا بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش سیناپرس، در ابتدای این مراسم، آیت الله دکتر محقق داماد عضو فرهنگستان علوم ، دکتر شاپور اعتماد عضو هیات علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دکتر قدیمی رئیس انجمن ترویج علم به سخنرانی پراختند.

قرار است هفته آینده در ادامه سفر استون به ایران کارگاه آموزشی ژورنالیسم علمی با حضور جمعی از روزنامه نگاران علم برگزار شود.

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا