دختر نخستین فضانورد آمریکایی به فضا می رود

به گزارش سیناپرس، شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) که تلاش می کند یکی از پیشگامان ارائه دهنده سفرهای گردشگری به مقصد فضا باشد در یک اقدام جالب توجه تصمیم گرفت دختر نخستین فضانورد امریکایی را در فهرست نخستین مسافران خود وارد کند. بر این اساس خدمه پرواز فضاپیمای NS-19 که به زودی و طی ماموریتی درنهم دسامبر (برابر با ۱۸ آذر) به فضا می رود شامل دو مهمان افتخاری و چهار مسافر است که برای این سفر پول پرداخت کرده اند.

میهمانان افتخاری بلو اوریجین شامل مایکل استراهان، مجری برنامه صبح بخیر آمریکا و لورا شپرد چرچلی، دختر بزرگ آلن شپرد فضانورد ناسا هستند که به عنوان اولین آمریکایی شناخته می شود که به یک ماموریت فضایی اعزام شد.

به گفته بلو اوریجین، مسافرانی که برای این سفر فضایی دست به جیب شده و هزینه گزاف بلیط این سفر را پرداخت کرده اند،عبارتند از: دیلن تیلور، مدیر اجرایی  شناخته شده صنعت فضایی و فعال در حوزه حقوق بشر و حمایت های بشر دوستانه، ایوان دیک سرمایه‌ گذار و ثروتمند مشهور، لین بس بنیانگذار مجموعه Ventures و پسرش کامرون بس که در این سفر نام خود را به عنوان پیشگامان سفرهای فضایی به عنوان گردشگر ثبت می کنند.
سخنگوی شرکت بلو اوریجین در این رابطه گفت: این نوزدهمین پرواز نیوشپرد خواهد بود و برای اولین بار مجموعه کاملی از شش فضانورد را به فضا خواهد برد.

به گزارش سیناپرس، این پرتاب قرار است در ساعت 9:00 صبح به وقت محلی در تاریخ نهم دسامبر از سکوی پرتاب ویژه ای در غرب تگزاس انجام شود.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است پیش از این و  در تاریخ ۲۰  ژوئیه ۲۰۲۱، بلو اوریجین اولین پرواز زیر مداری سرنشین دار خود را با فضاپیمای نیو شپرد و به همراه مسافرانی از جمله جف بزوس، بنیانگذار بلو اوریجین، انجام شد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا