خطر اسکوترهای برقی برای سلامتی

به گزارش سیناپرس، گزارش موقت ارائه شده توسط شورای مشورت پارلمانی ایمنی حمل و نقل بریتانیا (PACT) پیشنهاد می کند که استفاده از اسکوترهای الکترونیکی خصوصی تا زمانی که درک بیشتری از پیامدهای ایمنی آن وجود نداشته باشد، نباید قانونی شوند.

این گزارش که اطلاعات آن توسط صندوق ایمنی جاده ای تامین شده، شواهدی را در مورد ایمنی اسکوترهای الکترونیکی گردآوری کرده اما هنوز هیچ نتیجه ای در مورد قانونی شدن آن ها نگرفته است. انتظار می رود در بهار آینده به روز رسانی بیشتری در این زمینه ارائه می شود.

در حال حاضر راندن اسکوتر الکترونیکی در جاده های عمومی یا پیاده روهای بریتانیا غیرقانونی است و از این وسیله نقلیه  فقط می توان در زمین های شخصی استفاده کرد.

با این حال، این امر مانع از استقبال مردم از اسکوترهای الکترونیکی نشده است و انجمن دوچرخه این کشور تخمین می زند که حدود ۳۶۰ هزار  دستگاه اسکوتر برقی در سال ۲۰۲۰ فروخته شد.به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر داده ها حاکی از آن است که از آغاز سال ۲۰۲۱، ۹ مورد مرگ ناشی از تصادفات مربوط به اسکوترهای الکترونیکی و تلفات بسیاری از جمله مجروح شدن راکبان و سایر کاربران جاده، مانند رانندگان خودرو و عابرین پیاده رخ داده است.

با این حال، برخی از دولت ها به دنبال پاسخ به این سوال هستند که آیا باید استفاده از اسکوترهای برقی را در خیابان ها قانونی کرد یا خیر زیرا این وسیله باعث می شود تا تعداد سفرهای خودرویی با آلودگی بالا و مسافت کوتاه کم شده و همچنین ترافیک نیز کاهش پیدا کند. به همین دلیل تاکنون چندین کشور در سراسر جهان استفاده از اسکوترهای الکترونیکی را قانونی کرده اند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات انجام شده نشان می دهد که تفاوت های واضحی در ایمنی بین اسکوترهای الکترونیکی اجاره ای و خصوصی وجود دارد. اسکوتر های الکترونیکی اجاره‌ای از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند کار می ‌کنند و اجرای اقدامات ایمنی و ردیابی استفاده از آن ها را آسان ‌تر می ‌کنند، اما تاکید شده است که این کار با اسکوترهای الکترونیکی خصوصی امکان‌پذیر نیست و چالش‌های بیشتری را برای قانونی ‌سازی آنها ایجاد می ‌کند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا