نخستین رشد فروش خودروهای برقی نسبت به دیزلی

به گزارش سیناپرسبه نقل از  newscientist، فروش خودروهای تمام برقی که با باتری کار می کنند در چند ماه اخیر در انگلیس روند صعودی داشته است اما کارشناسان بر این باورند که سال 2022 نخستین سالی است که این کشور با رشد روزافزون و چشمگیر فروش خودروهای برقی روبرو خواهد شد. 

انتظار می رود در مجموع 260 هزار خودروی برقی در سال 2022 به فروش برسد که در مقایسه با 221 هزار خودروی مدل دیزلی رقم قابل توجهی است. این آمار خودروهای هیبریدی را شامل نمی شود و تنها خودروهای تمام برقی را در خود دارد. 
محققان دانشگاه بیرمنگهام اشاره می کنند که بعد از سال ها تولید خودروهای برقی، این نخستین باری است که شاهد رشد فروش این محصولات در بازار انگلیس خواهیم بود و به نظر می رسد سردی بازار این خودروها به اتمام رسیده و مردم، آنها را به عنوان یک راه حل اساسی برای حل بخشی از مشکلات خود پذیرفته اند.

به گزارش سیناپرس، این افزایش به دلیل طیف وسیعی از وسایل نقلیه جدید، کاهش قیمت های اولیه و بهبود محدوده باتری و زیرساخت های شارژ عمومی این خودروهاست. خودروهای برقی یکی از راه حل های اساسی برای شهرهای بزرگ به منظور رهایی از آلودگی هوا و هدفی برای تغییرات آب و هوایی است. 

آمارها حکایت از آن دارد که تنها 10 درصد از فروش خودروهای جدید در سال جاری را خودروهای برقی تشکیل می دادند که نسبت به سال گذشته 5/5 درصد رشد داشته است اما این روند رو به رشد است و با سرعت بالایی هم پیش می رود. 
در حالی که پیش بینی می شود فروش خودروهای برقی انگلیس در سال آینده از خودروهای دیزلی پیشی گیرد، انتظار می رود تا سال 2024 خودروهای دیزلی رشد فروشی را تجربه نخواهند کرد. دولت انگلیس قصد دارد تا سال 2030، فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را ممنوع کند و این اقدام، بازار را تماما به نفع خودروهای برقی برمی گرداند. 
گزارش:ندا اطهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا