گردشگری سلامت بر بال ایده های استارتاپی

سید علی موسوی، معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سیناپرس درباره رویداد استارتاپی صنایع خلاق با محوریت گیاهان دارویی گفت: این رویداد استارتاپی در راستای تفاهم نامه سه جانبه ای برگزار شده است که میان جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری استان اردبیل و شتاب دهنده ای به نام جاویدان منعقد شد. با توجه به پتانسیل و استقبالی که همواره از گیاهان دارویی و گردشگری سلامت در استان اردبیل شده است، رویداد استارتاپی صنایع خلاق با محوریت (گیاهان دارویی و گردشگری) را برگزار کردیم.

وی افزود برای حفظ استاندارد رقابتی این رویداد برگزاری آن را به  شتابدهنده جاویدان برون سپاری کردیم که مسوولیت برگزاری این رویداد را بر عهده دارد. اکنون داوران و مشاورانی که  قرار است به صاحبان ایده کمک کنند، مشخص شده است.

موسوی با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد گفت: 76  ایده در زمینه گیاهان دارویی و گردشگری سلامت به دبیرخانه رسیده است که قرار است پیش از داوری تحت نظارت هدایتگران و مربیان در کارگاه های توانمند سازی پخته تر شوند. پس از این مرحله به بخش داوری انتقال داده می شوند که در روز داوری صاحبان ایده ها می توانند در راستای شرح فعالیت خود مطالبی را ارائه کنند.

به گفته معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری استان اردبیل، این ایده ها بعد از این مرحله بدون ارزیابی وارد مجموعه پارک علم و فناوری می شوند و بلافاصله فرایند های شتابدهی در آن ها انجام می شود.

موسوی با اشاره به اهمیت کاربرد فناوری در شکل گیری ایده ها گفت: ایده ای پذیرش می شود که عملیاتی، کاربردی و قابل تجاری سازی باشد و اگر جزو ایده های خاص باشد حمایت های خاص تری را هم شامل آن می شود. همچنین اگر ایده ای از رویکرد فناورانه برخوردار باشد، اقدامات ویژه تری برای توسعه آنان صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای بازار سازی و توسعه اقتصادی صنایع خلاق دارید یا خیر؟ گفت: از آنجایی که یکی از مسوولیت ها و رسالت های پارک علم و فناوری استان اردبیل، تجاری سازی ایده های فناورانه است، همواره برنامه ای مدون برای بازارسازی ایده ها داریم. در واقع برای ایده هایی که به مرحله تجاری سازی می رسد، بازار پیدا می کنیم تا در نهایت به خلق ارزش و ثروت منتج شود.

گفتگو: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا