پایان تولید بوگاتی شیرون

به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده توسط شرکت خودروسازی بوگاتی، ۴۰ نمونه نهایی که ترکیبی از مدل‌های شیرون سوپر اسپرت (Chiron Super Sport) و Pur Sport هستند را تولید و سپس عرضه این محصول را متوقف خواهد کرد. به این ترتیب این شرکت فرانسوی، تولید۵۰۰ دستگاه هایپرکار مشهور خود را  پنج سال پس از اولین عرضه به پایان خواهند رساند. به همین دلیل ثبت سفارشات جدید برای بوگاتی شیرون استاندارد دیگر دریافت نمی شود.

هندریک مالینوفسکی، مدیر فروش بوگاتی در این رابطه گفت: ما با این مدل های به یادماندنی خودرو، سال ها در اوج مانده و به مشتریان خود به طور دائمی توسعه پلتفرم های جدید را ارائه دادیم.

این طیف از عملکرد، چه رسیدن به اوج سرعت در مسیر یا حرکت در اتوبان‌ها با این محصول لوکس ، شیرون را در سطحی کاملاً متفاوت از دیگر خودروها تثبیت کرد. در حاضر حاضر تنها تعداد محدودی از این خودرو تولید شده و سیاست ما بر این است که محصولاتمان همواره مورد احترام قرار داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، بوگاتی شیرون در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۲ میلیون پوند عرضه شده و ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۰ پوند فوت گشتاور داشته و از یک موتور توربوشارژ W16 بهره می برد. این خودرو می توان سرعت صفر تا ۱۰۰ را در  2.4 ثانیه پیموده و به حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعت برسد.


نسخه Chiron Pur Sport با تمرکز دینامیک در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد و نوید چابکی و نیروی رو به پایین را به لطف بسته جدید آیرودینامیک، سیستم تعلیق سفت تر و اقدامات مختلف کاهش وزن را می دهد. فنرهای آن نیز ۶۵ درصد در جلو و ۳۳ درصد در عقب محکم تر هستند.به گزارش سیناپرس، Chiron Super Sport با قیمت دو میلیون و ۷۵۰ هزار پوند و یک موتور ارتقا یافته با ویژگی های داخلی های اصلاح شده عرضه شد.

 

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا