مدارس به هر قیمتی بازگشایی نمی شوند

پانته‌آ دُری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، درباره بازگشایی مدارس و الزامات آن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیناپرس گفت:  سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش در دولت جدید بازگشایی آرام و تدریجی مدارس است.  بنابراین عجله ای برای بازگشایی مدارس نیست اما چهارچوب و زمان بندی آن مشخص شده و به ادارات کل استان ها هم ابلاغ شده است.

وی افزود: هدف اصلی دراین خصوص نیز تصمیم گیری های اقتضایی متناسب با شرایط و با هدف بازگرداندن دانش آموزان  به آموزش های حضوری است؛ بنابراین طبق جدول زمان بندی، اولویت ها و شرایط مشخص شده ؛ اما این فرایند عجله ای نیست و مدارس به هر قیمتی بازگشایی نمی شوند.   

دُری گفت: همچنین  پروتکل 06 بهداشتی و شاخص های بهداشتی معین شده از سوی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بازگشایی مدارس مشخص شده است. برای رعایت بهتر پروتکل ها در هر مدرسه کمیته ای به عنوان کمیته سلامت تشکیل می شود و شورای مدرسه هم شرایط مدرسه را  متناسب با پروتکل ها بررسی می کند.

وی در تشریح اولویت های بازگشایی مدارس گفت: مدارس عشایری و روستایی در کل کشور از یک الگوی واحد تبعیت می کنند و دروس عملی و کارگاهی هنرستان ها هم تابع شرایط اولویت اول هستند. گفتنی است، پایه اول ابتدایی برای آشنایی دانش آموزان با فضای مدرسه حداقل یک روز را باید در مدرسه حاضر باشند. تمامی این موارد جزو اولویت نخست بازگشایی مدارس است که در مهر ماه اعمال می شود. بعد از اینکه شورای مدرسه اولویت های خود را اعلام کرد و کارگروه سلامت و بهداشت پروژه مهر منطقه از طریق سامانه های خود اظهاری بررسی های لازم را انجام داد،مجوز بازگشایی داده می شود و بعد از اخذ مجور مدیر مدرسه می تواند آموزش ترکیبی خود را در سامانه درج کند؛ گفتنی است، اولویت های دو و سه هم مربوط به آبان ماه است.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش  خبرنگار سیناپرس که آیا آموزش های مجازی ادامه دار خواهد بود یا خیر؟ گفت: تا زمانی که مدارس مجوز آموزش ترکیبی را دریافت نکرده باشند، باید آموزش های مجازی و غیر حضوری خود را  جهت استمرار تربیت و یادگیری ادامه دهند، بنابراین تا وقتی که در یک شهر یا مدرسه ای متناسب با شرایط به حضور صد در صدی برسیم، جریان آموزش متوقف نمی شود.

دُری درباره انتخاب والدین از حضور یا غیبت فرزاندانشان در مدرسه گفت: طبق آیین نامه اجرایی مدارس غیبت دانش آموزان شامل مقررات است ممکن است، دانش آموزی به دلیل کسالتی که دارد، یک یا چند روزغایب باشد اما طبق ایین نامه مدرسه ای که آموزش ترکیبی دارد برای حضور بچه ها مدرسه باز بوده و حضور و غیاب دانش آموزان طبق قوانین مربوط به مقررات خود است. بنابراین جریان حضور و غیاب تابع مقررات آموزش و پرورش است.  

گفتگو: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا