زیستگاه موقت صحرایی در غرفه هلند

به گزارش سیناپرس به نقل از archdaily، غرفه هلند در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی یک سیستم آب و هوایی دایره ای شکل طراحی کرده است که از آب و انرژی به دست آورده بهره برداری کرده، تولید باران و تولید موادغذایی می کند و به این شکل، زیستگاه موقتی را ایجاد می کند که تجسم هنر، معماری و فناوری را دربرمی گیرد. 

این سازه از سوی گروه «معماران V8» انجام شده و این غرفه نوعی روایت چند حسی در مورد پدیده های طبیعی ایجاد می کند. مواد و مصالح صنعتی مانند ورقه های فولادی، مجاری و لوله ها به طور غیرمنتظره ای با پوشش گیاهی و پارچه های نساجی ترکیب شده و سفری فضایی را به وجود می آورد.
این پروژه، راه حل های تجربی برای مقابله با چالش های کمبود آب، انتقال انرژی و کمبود غذا را در یک مدل در مقیاس یک زندگی عادی به نمایش می گذارد. در داخل غرفه هلند، یک مخروط بزرگ به عنوان عنصر اصلی نمایشگاه قرار گرفته که مزرعه ای عمودی، پوشیده از گیاهان خوراکی در سمت بیرونی و قارچ در سمت داخلی است.

ساختار دودکش مانند این سازه به تنظیم دما و رطوبت داخل مخروط کمک می کند. آب از رطوبت هوا گرفته شده و برای آبیاری گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. از غرفه هلند روزانه 800 لیتر آب استخراج می شود. 

به گزارش سیناپرس، این فرآیند از طریق انرژی های تجدید پذیر به دست می آید که از طریق سلول های خورشیدی سبک و ارگانیک شفاف یا OPV حاصل می شود. بازدیدکنندگان از غرفه هلند می توانند با پایین آمدن از یک سطح شیب دار، تغییر دما را در آنجا به خوبی تجربه کنند. 
کنترل این غرفه که به داخل مخروط مرکزی منتهی می شود، از طریق اتاق کنترل صورت می گیرد. در این قسمت، نوآوری های فنی به کار رفته در این غرفه روی چترهای سفید به نمایش درمی آید. 

بافت داخلی غرفه هلند از پلیمرهای زیستی تولید شده از نشاسته ذرت است در حالی که کاشی های کف از مواد توده زیستی حاوی «میسلیوم» ساخته شده است. در این غرفه که از اصول اقتصاد دایره ای استفاده می کند، برای جداسازی و استفاده مجدد طراحی شده است. به گزارش سیناپرس  مصالح ساختمانی اولیه که به سنت مهندسی عمران هلند اشاره دارد، به صاحبان محلی آنها بازگردانده می شود در حالی که عناصر زیست توده به طبیعت برگردانده می شود. 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا