سندروم مقعد بی قرار، مشکل جدید در مردان

به گزارش سیناپرس به نقل از نیویورک پست، محققان بر این باورند که این عارضه شباهت بسیار زیادی به سندروم پاهای بی قرار دارد. آنها برای اولین بار این عارضه را در بیماری 77 ساله مشاهده کردند که بعد از 21 روز بستری در بیمارستان بهبود یافته و مرخص شده بود. اما پس از آن با علائم جدیدی روبرو شده است. 
این بیماری در ناحیه بین مقعد و اندام تناسلی دچار ناراحتی شدید و عمیق مقعدی شده است به طوری که گرفتگی های ماهیچه ای در این ناحیه به هیچ شکلی تسکین پیدا نمی کند. 
بعد از چند روز بیمار متوجه شد که با فعالیت بدنی، این حالت ناخوشایند کاهش می یابد و این بی قراری در ناحیه مقعد کم تر می شود به طوری که با دراز کشیدن و خوابیدن تشدید می شود به همین دلیل این ناراحتی شب ها افزایش می یابد. 

به گزارش سیناپرس، پزشکان در کولونوسکوپی گرفته شده از این بیمار متوجه بروز هموروئید داخلی در او شدند اما علتی برای بروز این گرفتگی های مقعدی نبود. اما در بررسی ها مشخص شد که سیستم عصبی این بیمار هم در زمان گرفتگی ماهیچه مقعد درگیر می شود. 
محققان در مطالعات خود دریافتند که ویروس کرونا موجی از عوارض جانبی را در بدن مبتلایان ایجاد می کند که برخی از آنها عصبی بوده و به همین دلیل باعث کاهش بویایی، چشایی، بی حسی و غبار مغزی می شود. 
به گزارش سیناپرس، پزشکان در نهایت به این نتیجه رسیدند که این سندروم معقد بی قرار به دلیل مشکلات عصبی ناشی از ابتلا به کرونا در بیمار ایجاد شده است.

آنها این عارضه را در دو بیمار دیگر هم مشاهده کرده بودند و محققان معتقدند که این عارضه شباهت بسیار زیادی به سندورم پاهای بی قرار دارد. 
سندروم پاهای بی قرار دست کم 3 میلیون آمریکایی را مبتلا کرده که ممکن است در هر نقطه ای از بدن مانند دست ها، شکم، سر، صورت، فضای دهان، مثانه و اندام های تناسلی هم رخ دهد. به گزارش سیناپرس، پزشکان برای تسکین ناراحتی بیمار مبتلا به سندروم مقعد بی قرار از «کلونازپام» به عنوان آرام بخش استفاده کرده اند تا ماهیچه های ناحیه مقعد آرام تر شود. علائم این بیمار بعد از 10 ماه بهبود یافت.
داروی «کلونازپام» درمانی استاندارد برای درمان سندروم پاهای بی قرار است و می تواند کیفیت زندگی بیماران را تا حد زیادی بهبود بخشد. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا