نسل جدید موشک های هدایت شونده هلیکوپتر را بشناسید

به گزارش سیناپرس، به تازگی ارتش روسیه از فناوری نسل جدید موشک های هدایت شونده هلیکوپتر خود رو نمایی کرده است که استفاده از آن ها می تواند توان نظامی و دفاعی بالگردهای نظامی را دو چندان کند. بر این اساس جدیدترین موشک هدایت شونده هوا به سطح با نام Izdeliye 305E (محصول 305 E) برای بالگردهای رزمی ارتقا یافته ، در مجمع بین المللی نظامی فنی ارتش ۲۰۲۱ رونمایی شد.

این موشک که توسط دفتر طراحی مهندسی مکانیک Kolomna – KBM ، بخشی از شرکت تولید کننده سلاح های بسیار دقیق روس تک توسعه یافته است ، در مجموعه سلاح های با دقت بالا دسته بندی شده و در این رویداد بین المللی به نمایش گذاشته می شود.

برد تضمینی موشک های هدایت شونده  305E تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر بوده و  سرعت این موشک ها تا حد زیادی نسبت به نمونه های قدیمی تر، ارتقا یافته و به ۲۳۰ متر بر ثانیه می رسد. این موشک ها همچنین مجهز به یک کلاهک تکه تکه شونده با قابلیت انفجار بالا به وزن ۲۵ کیلوگرم و سنسورهای تصویربرداری حرارتی نوری هستند.

به گزارش سیناپرس، وزن این موشک ۱۰۵ کیلوگرم است که نسبتا سبک محسوب شده و به بالگردهای نظامی اجازه بارگزاری تعداد بیشتری از مهمات را می دهد. پیش از این ، منابع مجتمع نظامی صنعتی ارتش روسیه به طور رسمی گفته بودند که جدیدترین بالگردهای رزمی Mi-28NM و Ka-52M مجهز به موشک Product 305 خواهند بود.

به این ترتیب شاهد استفاده هلیکوپترهای روسی از نسل جدید موشک های هدایت شونده هستیم که توان عملیاتی و نظامی این بالگردها را افزایش می دهد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا