آلزایمر در کمین 28 میلیون "بِیبی بومر"

در این بررسی آمده است با بالا رفتن سنِ بیبی بومرها نرخ ابتلا به آلزایمر میان افراد این نسل به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

پزشکان پیش‌بینی کرده‌اند که از هم‌اکنون تا سال 2050 میلادی بیش از 28 میلیون نفر از افراد این نسل در آمریکا به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند. همچنین حدود 10 میلیون نفر از آنان در سال 2040 با این بیماری زندگی می‌کنند که این رقم دو برابر آمار فعلی بزرگسالان مبتلا به آلزایمر در آمریکا است.

علاوه بر این درصد بیبی‌ بومرهای مبتلا به آلزایمر افزایش خواهد یافت و از 1.2 درصد در سال 2020 به 50.1 درصد در سال 2050 می‌رسد که در این سال حداقل سن این افراد 85 سال خواهد بود.

«ماریا کاریلو»، از متخصصان انجمن آلزایمر آمریکا که در این بررسی مشارکت نداشته، گفت: انجام بررسی‌های لازم برای پیشگیری از این بیماری و درمان آن ضروری است تا آسیب‌های ناشی از آلزایمر کاهش یابد. همچنین یک شیوه درمانی که زمان شروع آلزایمر را تنها پنج سال به تاخیر اندازد کمک می‌کند تعداد مبتلایان به آلزایمر کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، همچنین هزینه خدمات درمانی بیبی بومرهای مبتلا به آلزایمر از 11 میلیارد دلار در سال 2020 به 328 میلیارد دلار در سال 2040 افزایش خواهد یافت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا