درخشش نمایندگان ایران در رقابت های ربوکاپ 2015 چین با کسب 12 مقام

«مرتضی موسی خانی» شامگاه چهارشنبه و در خاتمه این مسابقات در گفت وگوی تلفنی به ایرنا گفت: تمامی عناوین نخست این دوره از رقابت ها توسط تیم های دانشگاهی به دست آمده است.

به گفته وی، شش عنوان نخست بدست آمده در این مسابقات توسط تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رشته روبات های امدادگر، دانشگاه آزاد پرند در بخش روبات های انسان نمای اندازه نوجوان، تیم دانشگاه امیرکبیر در رشته روبات های شبیه ساز امداد و نجات، تیم دانشگاه آزاد قزوین در رشته علمی روبات های امداد و نجات، تیم دانشگاه آزاد قزوین در بخش رقابت های فنی روبات های فوتبالی اندازه متوسط و تیم باسط پژوهش در قسمت روبات فنی انسان نما کسب شده است.

به گفته رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران، دو عنوان نایب قهرمانی این مسابقات نیز توسط تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش روبات های شبیه ساز امداد و نجات و روبات های انسان نمای بزرگسال کسب شده و تیم دانشگاه امیرکبیر تهران نیز در بخش روبات های فنی انسان نما در اندازه نوجوان بدست آمده است.

موسی خانی یادآور شد که عنوان سومی این رقابت ها نیز به تیم دانشگاه آزاد یزد در رشته روبات های امدادگر و دانشگاه امیرکبیر در رشته ربات های انسان نمای نوجوان اختصاص یافت.

وی در ادامه به حضور تیم های ایرانی در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی اشاره و اظهار کرد: تیم هایی از دانشگاه های امیرکبیر، آزاد قزوین، یزد، پرند و دماوند و نیز مدارس نمونه دولتی غزال فارسی، خرد، انرژی اتمی، دماوند و فرزانگان دو، نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات بودند.

موسی خانی همچنین از تیم های دبیرستان های خرد، قلم، فرزانگان و علامه حلی به عنوان بخش دانش آموزی حاضر در این مسابقات یاد کرد.

وی با ابراز خرسندی از مقام های بدست آمده در این دوره از مسابقات، عناوین کسب شده را نتیجه زحمات، تلاش و همت پژوهشگران ایرانی عنوان کرد که توانستند با درخشش خود، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بارها در سالن مسابقات به اهتزاز در آورند.

او در خصوص نتایج بدست آمده در بخش دانش آموزی نیز گفت: تیم های دانش آموزی کاوش (KAVOSH) از دبیرستان قلم، «ای ریک» از پژوهشسرای چمران و انرژی اتمی عناوین برتر بخش «سوپر تیم» را به خود اختصاص دادند ضمن آنکه تیم کاوش در بخش طراحی مهندسی روبات دانش آموزی و دبیرستان سلام نیز در بخش «ارائه علمی»، تیم های برتر این دوره از مسابقات لقب گرفتند.

در نوزدهمین دوره مسابقات جهانی روبوکاپ 2015 چین که از 28 تیرماه جاری با حضور بیش از 200 تیم از دانشگاه ها، مدارس و آموزشگاه های مختلف از 48 کشور دنیا در شهر «هه فی» در جنوب این کشور آغاز شد، شامگاه چهارشنبه به کار خود پایان داد.

برگزارکنندگان این دوره از رقابت ها 11 جایزه از جمله جایزه بهترین روبات فوتبالیست، بهترین روبات خدمت گذار و بهترین روبات امدادگر را برای شرکت کنندگان در نظر گرفته بودند.

برگزاری نمایشگاه فرآورده ها و فن آوری روبات سازی و نشست مسوولان شرکت های تولید روبات، از جمله برنامه های جنبی این مسابقات بود.

مسابقات جهانی ربوکاپ از سال 1998 برگزار می شود و تیم های ایرانی از جمله فعال ترین تیم های ربوکاپ بوده اند.

نخستین بار در سال 2003 تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ ایتالیا حضور یافت و موفق به کسب مقام سوم در توسعه فوتبال سه بعدی شد. 

در مسابقات جهانی روبوکاپ 2011 ترکیه، 40 تیم ایرانی در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی با رقبای خود از 200 تیم و 57 کشور مطرح دنیا به رقابت پرداختند که در پایان پنج مقام قهرمانی، پنج مقام نایب قهرمانی و چهار مقام سوم کسب کردند. 

در مسابقات جهانی سال 2013 هلند و 2014 برزیل نیز تیم های ربوکاپ ایران خوش درخشیدند و مقام های مختلف کسب کردند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا