دیابت را با ادویه کنترل کنید

با توجه به پژوهش های جدید ، محققان معتقد هستند که ادویه های هندی همراه با چربی امگا 3 می تواند باعث به تاخیر انداختن و یا جلوگیری از شروع دیابت نوع 2 شود .

تحقیقات جدیدی که دانشمندان روی هشتاد داوطلب استرالیایی انجام داده اند ، نشان می دهد که کاهش التهاب سیستمیک بدن باعث ایجاد اثرات ترشح انسولین در بدن و عملکرد آن شده که علت ریشه ای در ایجاد دیابت نوع دو دارد .

مانوهار گارگ (Manohar Garg) از گروه پژوهشی مواد غذایی دانشگاه نیوکاسل (University of Newcastle) انگلستان در این رابطه می گوید : " در غذاهای هندی دو ترکیب زیستی فعال از قبیل کورکومین ( زردچوبه ) و چربی امگا 3 وجود دارد که در این پروژه تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت . هر دو ترکیب عامل ضد التهاب هستند . "

در این پروژه تحقیقاتی داوطلبان به چهار گروه تقسیم بندی شدند . یک گروه تنها کورکومین دریافت کردند . به گروه دوم فقط چربی امگا 3 داده شد . گروه سوم هر دوی این مواد را دریافت کردند و گروه چهارم بدون دریافت این مواد به عنوان گروه شاهد در نظر گرفته شدند .

مانوهار گارگ در ادامه توضیحاتش اعلام کرد : " مکانیسم ضد التهابی احاطه شده کورکومین و چربی امگا 3 متفاوت است بنابراین ما در آزمایش هایمان به این فرضیه توجه کردیم آن ها یکدیگر را کامل کرده و از درمان اشتراکی فراتر از اثرات فردی خود ، برخوردار هستند . "

او در ادامه افزود : " ما معتقد هستیم که این ترکیب (ترکیب و چربی امگا 3) ترکیبی بی خطر و بدون عوارض جانبی بوده و به نظر می رسد که می توان آن را به عنوان دارویی موثر برای کنترل و مدیریت بیماری دیابت در نظر گرفت .

لازم به ذکر است که کورکومین (Curcumin) جزء فعال ادویه زردچوبه محسوب شده و دارای خواص ضد التهابی است . این ماده برای درمان کبودی ، رگ به رگ شدن ، زخم و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد .

مانوهار گارگ در انتهای توضیحاتش به این نتیجه رسیده است که : " در حال حاضر به جهت روی آوردن مردم به غذاهای فست فود و آماده ، مصرف کورکومین به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و در نهایت مبتلایان به بیماری دیابت نوع دو افزایش داشته است . "

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا