جدیدترین طرح مفهومی خودروی کیا در راه تولید

به گزارش سیناپرس به نقل از autocar، خودروی الکتریکی Boardmasters مدل Soul کمپانی «کیا» از نمونه اولیه Soul زاییده شده که مجهز به باتری 64 کیلووات بر ساعت و موتور الکتریکی 201 اسب بخار است و بدنه آن به رنگ آبی نپتونی است که زیبایی چشمگیری به آن بخشیده است. 

در این کانسپت ساخته شده از لاستیک های ماسه ای 16 اینچی Maxxis Bighorn استفاده شده و ارتفاع سواری آن تا دو برابر فاصله استاندارد از سطح زمین افزایش یافته تا راحت تر در مسیرهای ناهموار حرکت کند. این ارتفاع از 153 میلی متر به 310 میلی متر در جلو و 320 میلی متر در عقب افزایش داشته است.

کمپانی «کیا» برای این خودرو یک سقف فولادی سفارش داده که از جنس لوله های سبک فولادی ساخنه شده و روی آن دو تخته موج سواری حدودا 2 و نیم متری روی سقف آن نصب شده که با احتساب آن، ارتفاع خودروی Soul به 1950 میلی متر افزایش می یابد و 255 میلی متر بلندتر از «کیا سورنتو»، بزرگ ترین مدل «کیا» فروخته شده در انگلیس می رسد. 

به گزارش سیناپرس، پنل خورشیدی جداگانه و مستقلی هم روی یک باتری تفریحی 12 ولت نصب شده و در بالای تحته موج سواری قرار گرفته است که از این طریق، انرژی تجدیدپذیر را برای یک جفت چراغ LED لیزری ST4 و نیز یک یخچال کوچک یا سایر وسایل کمکی تأمین می کند.
در داخل خودرو هم صندلی های نیمکتی شکلی در قسمت عقب تعبیه و صندوق عقب بزرگ تر شده به طوری که یک محفظه بزرگ از جنس چوب صنوبر دارای تأییدیه PEFC در پشت صندلی های راننده و سرنشین ها قرار گرفته است. 

همچنین رنگ آمیزی داخل کابین های خودرو هم برای القای فضای ساحلی و سبک تر جلوه کردن آن، سفید انتخاب شده است و می توان از یک بازوی تاب دار برای آویزان کردن یک جفت لباس یا حوله استفاده کرد.به گزارش سیناپرس،اما در خودروی «کیا» جدید، قسمت جلوی کابین خودرو مانند مدل استاندارد Soul باقی مانده و تغییری در آن ایجاد نشده است. در آن یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به نمایشگر لمسی در مدل های Apple CarPlay و Android Auto و نیز سیستم صوتی Harman/Kardon با 10 بلندگو قرار گرفته است. 

خودروی الکتریکی «کیا» Boardmasters مدل Soul که دومین خودروی پیش تولیدی است که پس از «کیا استینگر GT420 مدل 2019 تولید شده است.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا