تاثیر کرونای دلتا در گروه های سنی مختلف چقدر است؟

به گزارش سیناپرس؛ پیتر وارک، استاد دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه نیوکاسل، به همراه تیمی از پژوهشگران در مطالعه ای به تجزیه و تحلیل این مساله پرداخته است که چگونه شیوع فعلی گونه دلتای ویروس کرونا، تعداد بیشتری از افراد را در مقایسه با موارد قبلی در همه گیری در بیمارستان بستری کرده و چرا تعداد افراد جوان و کودک بستری شده در این موج کرونا بیشتر از پیش است؟

این مطالعه بین ۱۳ ژوئن تا ۱۷  ژوئیه انجام شده و نتایج آن نشان داد که گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال، بیشترین تعداد بستری در بیمارستان به دلیل نوع دلتای کرونا را شامل می شدند. این گزارش ها همچنین نشان می دهد ۶۷ درصد موارد جدید ثبت شده کووید ۱۹ نوع دلتا، افراد زیر 40 سال بوده اند.
پژوهشگران همچنین با مروری که بر موارد ابتلای به کرونا طی اواخر سال گذشته داشتند، الگوی ابتلای زیر را بر اساس رده بندی سنی به دست آوردند:
– سن ۱۰ سال، دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر
– سن ۲۵ سال،  یک نفر در ۱۰ هزار نفر
– سن ۵۵ سال، چهار نفر در هزار نفر
– سن ۶۵ سال، ۱۴ نفر در هزار نفر
– سن ۷۵ سال، ۵ نفر در ۱۰۰ نفر
– سن ۸۵ سال، ۱۵ نفر در ۱۰۰ نفر

پژوهشگران معتقدند که ارتباط اجتماعی بیشتر بین افراد زیر ۴۰ سال، میزان بالاتر عفونت در این گروه سنی را توضیح می دهد. در این میان آزمایش گسترده تر در میان جوانان، محافظت بیشتر توسط افراد مسن و اقداماتی همچون ماندن در خانه برای کاهش خطر ابتلا به عفونت و عدم برقراری ارتباط پیام های مهم بهداشت عمومی در مورد فاصله اجتماعی به افراد جوان، تایید شده است.

پژوهشگران همچنین دریافتند که اگر افراد جوان تر به گونه دلتای کرونا مبتلا شوند، احتمالا با نوع جدی بیماری، بستری و مرگ مواجه می شوند.به گزارش سیناپرس، البته سن تنها عاملی نیست که بر پیامدهای این بیماری تأثیر دارد. یافته های محققان نشان می دهد جنسیت و وزن نیز بر شدت ابتلا به کرونای دلتا موثر بوده و مردان و افراد دارای اضافه وزن به طرز قابل توجهی در خطر ابتلای شدید به کرونا هستند.

یافته های پژوهشگران همچنین مشخص کرد که ۲۷ درصد از جوانان ۱۹ تا ۲۹ ساله بستری در بیمارستان به نوعی دچار آسیب اندام به کبد، ریه یا کلیه شده و هر کدام از آنها می تواند منجر به ناتوانی دائمی در مبتلایان شود.

منبع: livemint