فراخوان دریافت کمک های مردمی برای بازسازی جلیقه فضانوردی آرمسترانگ

مقام های مسئول موزه ملی هوا و فضا در ایالات متحده آمریکا The National Air and Space Museum اعلام کردند که قصد اعلام فراخوان دریافت کمک های مردمی جهت بازسازی و مرمت جلیقه فضائی مورد استفاده قرار گرفته در عملیات اکتشاف ماه توسط نیل آرمسترانگ Neil Armstrong را دارد .  جلیقه فوق ، چهل و شش سال پیش توسط این فضانورد مشهور امریکائی استفاده شده و وی با کمک آن توانست عنوان نخستین انسانی که بر کره ماه پا گذاشته است را از آن خود کند . موزه موزه ملی هوا و فضا به طور رسمی اعلام کرده است که برای این هدف به مبلغ 500 هزار دلار نیاز داشته و در این پروژه علاوه بر مرمت این جلیقه ، یک نمونه سه بعدی دیجیتال از آن ساخته خواهد شد که امکان مشاهده جلیقه فوق را به صورت مجازی برای همه مردم دنیا فراهم می کند .

لازم به توضیح است که این اقدام همزمان با چهل و ششمین سالگرد ماموریت آپولو 11 است که طی آن بشر برای نخستین بار به ماه رسید . مقارن با این رویداد موسسه اسمیتسون Smithsonian Institute  در واشنگتن ، کمپین مجازی دریافت کمک های مالی جهت اجرای پروژه فوق را آغاز کرد . گفتنی است در همان ساعات نخستین شروع این فراخوان ، مبلغی در حدود 77 هزار و 200 دلار از سوی افراد مختلف ، به موسسه اسمیتسون پرداخت شد .

در خاتمه شایان ذکر است که ماموریت آپولو یازده در تاریخ علم فضانوردی به عنوان نخستین عملیات فرود انسان روی ماه ثبت شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است . این عملیات از سوی سازمان فضائی ناسا طراحی شده و طی آن دو فضانورد آمریکائی با نام نیل آرمسترانگ و  باز آلدرین در روز بیستم جولای سال 1969 میلادی به سطح ماه فرود آمدند عملیات پشتیبانی مداری آن ها نیز از سوی فضانورد دیگری با نام مایکل کالینزر صورت می گرفت . این ماموریت به مدت هشت روز به طول انجامیده  و در خاتمه فضانوردان فوق با موفقیت به زمین بازگشتند .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا