رتبه ایران در شاخص بین المللی فناوری اطلاعات پایین آمده است

 زهرا ضیایی در اولین همایش صنعت نرم افزار بندرعباس افزود: این اُفت شاخص به دلایل مختلفی ازجمله مشکل های مدیریتی، خرید نرم افزار از خارج کشور توسط برخی دستگاه های دولتی، تحریم، هزینه بودجه ها در جایی غیر از محل اصلی و عوامل دیگر بوده است.وی ادامه داد: یکی دیگر از مسایل موجود در این زمینه، تبدیل نشدن دانش درون دانشگاه ها به محصول و خاک خوردن مقاله ها در دانشگاه ها است.

مدیر گروه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: در کشور دانشجویان و دانش آموختگان مستعد فراونی وجود دارند که می توان آنها را به سمت این صنعت و کسب در آمد از فناوری اطلاعات و ارتباطات سوق داد.

ضیایی با بیان اینکه دولت بخش خصوصی و جامعه می تواند به رونق و بهبود شاخص این صنعت در کشور کمک کنند، اضافه کرد: در دنیای کنونی فناوری اطلاعات به عنوان بخشی از قدرت نظام سیاسی تبدیل شده و کشورها اهمیت فراوانی برای این حوزه که جزئ فناوری های برتر محسوب می شود قایل هستند.وی ابراز داشت: مزایای این صنعت شامل اشتغال کم هزینه، افزایش بهره وری، افزایش کارایی و اثر بخشی ، ارزش افزوده بالای تولیدها، کاهش بروکراسی غیر ضروری و موارد متعدد دیگر است.

مدیر گروه فناوری اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: مزایای کشور در این بخش شامل نیروی انسانی تحصیل کرده و ارزان تر از میانگین جهانی ، بازار بکر داخلی ، نیروهای مستعد و جوان و علاقه ذاتی به فناوری های جدید در بازار مصرفی داخلی است.

بنا به اعتقاد ضیایی، باید این حقیقت را درک کرد که اقتصاد سنتی به سرعت در حال از دست دادن مزیت نسبی خود بوده و هم اکنون نیز در بسیاری از حوزه ها بدون هرگونه مزیتی است.دبیر اولین همایش صنعت نرم افزار و مدیر عامل شرکت ژیگس نیز گفت: هدف از برگزاری این برنامه نزدیک کردن هرمزگان به استان های پیشور در زمینه تولید نرم افزار است تا روزی برسد که این استان مصرف کننده تنها نباشد.

مجید توزنده جانی ادامه داد: هزینه کردن در حوزه فناوری اطلاعات و شکست خوردن پروژه به معنای از دست رفتن سرمایه نیست بلکه سرمایه گذاری برای موفقیتی بزرگ تر است.مدیر عامل شرکت ژیگِس اظهار داشت: توجه به صنعت نرم افزار می تواند منجر به اشتغال تعداد زیادی از جوانان مستعد و دارای ایده و خلق ثروت برای کشور شود.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز در این همایش ابراز کرد: این استان با داشتن دانشجویان و دانش آموختگان فراوان در بخش فناوری اطلاعات وارتباطات ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال از صنعت نرم افزار دارد.خلیل قاسمی ابراز داشت: این صنعت می تواند با برنامه ریز صحیح 50 درصد اشتغال هرمزگان در آینده را به خود اختصاص دهد.

وی از شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان خواست در صورت امکان برای ایجاد شهرک صنعتی نرم افزار در استان اقدام کند.سرپرست شرکت شهرک های هرمزگان نیز در این همایش ابراز کرد: فناوری اطلاعات وارتباطات کاربرد فراوانی برای شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی هرمزگان دارد.

بهمن غلامپور افزود: صنعت فناوری اطلاعات وارتباطات می تواند شرکت ها در پیش بینی بازار،انجام معامله ها، بازار یابی،سرعت بخشی به کارها، افزایش دقت در فرایندهای تولید و جلوگیری از برخی فسادهای اداری یاری دهنده شرکتها و دستگاه ها باشد.

وی ابراز کرد: این شرکت برنامه ایجاد برج فناوری اطلاعات وارتباطات را طراحی کرده که اجرای آن منوط به موافقت سازمان مرکزی در هفته آینده است.به گزارش ایرنا ، گفتنی است این همایش به همت شرکت ژیگس ، اداره کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و برخی دیگر از دستگاه ها و شرکت های خصوصی به مدت یک بعد از ظهر در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا