امکان ساخت نانولوله های نیترید بور در مقیاس صنعتی

این موافقت نامه بیست ساله به تکنا اجازه میدهد که نانولوله های نیترید بور را ساخته و بفروشد.نانولوله های نیترید بور مواد استثنایی با خواص بینظیر هستند که در گسترهی وسیعی از کاربردها شامل بخشهای دفاعی، امنیتی، هواپیمایی، زیست‌پزشکی و خودروسازی میتوانند تحول بزرگی ایجاد کنند.
لوک دیون، مدیر اجرایی تکنا، اشاره کرد: "تکنا به این موافقت نامه متحول کننده با NRC افتخار میکند. بواسطه شراکتمان با NRC و با کمک تاسیساتمان در شربروک، شرکت ما تبدیل به یک رهبر در ساخت این مواد پیشرفته خواهد شد."
نانولوله های نیترید بور اگرچه در سال 1995 کشف شدند، اما تولید مقادیر زیاد آن با محدودیت مواجه بود بطوریکه تولید تجاری آن در سال 2013 کمتر از 100 گرم بود. محققان NRC با استفاده از فناوری توسعه یافته بوسیله تکنا، روشی برای تولید نانولوله های نیترید بور در مقادیر زیاد و با هزینه کم توسعه دادند که تولید صنعتی آن را ممکن خواهد ساخت. این موافقت نامه به تولید مقادیر زیادی از این ماده شگفت انگیز کمک خواهد کرد.
نانولوله های نیترید بور ساختاری مشابه نانولوله های کربنی که بهتر شناخته شده اند، دارند. آنها خواص مکانیکی فوق العاده نانولوله های کربنی را دارند و بعلاوه دارای مزایای شفافیت نوری و مادون قرمز، پایداری شیمیایی و گرمایی بالاتر، محافظت در برابر پرتوی نوترونی و عایق الکتریکی هستند. آنها همچنین توانایی تولید جریان الکتریکی هنگام مواجه با تنش مکانیکی (خاصیت پیزوالکتریکی) را دارند.