انتقال ویروس کرونا از افراد واکسینه شده بعید است

اما داده های جدید به دست آمده از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا نشان می دهد افرادی که به طور کامل مراحل تزریق واکسن کرونا را طی کرده اند، بعید به نظر می رسد که ناقل ویروس به دیگران باشند.
به گزارش kdvr، این مطالعات روی نیروهای اورژانس و کارگران بخش بهداشت متمرکز بوده است که هر دو واکسن مادرنا و فایزر را دریافت کرده اند. البته تحقیقات هنوز کامل نشده و نیاز به تجزیه و تحلیل های بیشتری دارد اما یافته ها آنقدر دقیق هستند که پزشکان را نسبت به نتیجه نهایی خوشبین کرده است.
شواهد موجود کمی گیج کننده است و افراد واکسینه شده را دچار سردرگمی کرده است که چرا به رغم تزریق واکسن، محققان از آنها خواسته اند تا همچنان به استفاده از ماسک ادامه دهند. این در حالی است که مردم جهان می خواهند از این ماسک ها خلاص شوند و تنها راه چاره را تزریق واسکن می دانند.
اما در این میان، محققان بر این باورند که برای رسیدن به این هدف، ما به تعداد بیشتری از افراد واکسن شده در جوامع نیاز داریم و به نوعی باید ایمنی گله ای با دریافت واکسن اتفاق بیافتد تا جهان بتواند از این ماسک رها شود.
به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، بیش از 564 میلیون دوز واکسن در جهان تزریق شده است که بعضی از افراد تنها یک دوز واکسن را تاکنون دریافت کرده اند و تنها در صورتی می توان به ایمنی قطعی امیدوار بود که ایمنی کلی اتفاق بیافتد.
یکی از چالش های موجود درباره واکسن کرونا در مورد جهش های این ویروس است به طوری که محققان معتقدند برخی انواع واکسن ها در برابر جهش های مختلف ویروس محافظت قوی ایجاد نمی کند به همین دلیل، برخی تئوری ایمنی گله ای ناشی از تزریق واکسن را برای ایجاد ایمنی کامل عنوان کرده اند.
به طور کلی، تزریق هر واکسن گامی رو به جلو به سمت بازگشت به زندگی عادی محسوب می شود. اما این امر کمی زمان بر است به همین دلیل از افراد دریافت کننده واکسن کرونا خواسته شده تا مدتی در میان جوامع عمومی از ماسک استفاده کرده و همچنان فاصله اجتماعی را رعایت و از تجمعات گروهی خودداری کنند.

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا