پیوست فرهنگی سبب ارتقای صنعت می شود

معصومه پاشایی بهرام عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سیناپرس اظهار کرد: در کل کشور فرهنگ بخش مظلوم است؛ امروز از بازدید از نمایشگاه فناوری و‌ صنایع فرهنگی لذت بردم، به واقع این نمایشگاه ایرانی بودن را به من یاد آوری کرد. اگر قرار است روزی ایران را بالاتر از جایگاهی که اکنون دارد بببینم به دست همین جوانان اتفاق می افتد.

وی افزود: در نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی جوانان خلاقانه و نوآورانه به فرهنگ خود نگاه کرده بودند، یعنی فرهنگ را از حالت سنتی به روز کرده بودند و نسل گذشته و حال را به یکدیگر رساندند.

او همچنین عنوان کرد: اعتقاد من این است که باید از فرهنگ به ویژه در حوزه صنایع خلاق فرهنگی حمایت کنیم، در بیشتر موارد فرهنگ را در نظر نمی گیرند در حالی که باید به فرهنگ توجه کرد از این رو که پیوستی برای صنعت مان باشد و این دو در کنار یک دیگر قرار گیرند. در واقع پیوست فرهنگی سبب ارتقای صنعت می شود.

نماینده شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی و حضور افراد از صنف ها و‌ نهادهای مختلف می تواند برای کسب و کارها بسیار اثر گذار باشد. به عنوان نمونه من در بازدید از این نمایشگاه خلا نمونه هایی از محصولات ارائه شده را در حوزه فعالیت خود دیدم.

معصومه پاشایی بهرام در پایان گفت: در کشور کارگاه های چینی مختلفی داریم ولی کار نوآورانه ای ندارند و محصولات تکراری ارائه می کنند ولی ایده های جذابی در این نمایشگاه دیدم و اگر شرایط فراهم باشد زمینه را برای این استارت اپ ها فراهم می کنیم که با یکدیگر همکاری کنند تا کارها و محصولات جدید به روز تری را به مخاطبان عرضه کنند تا همزمان که بخش سنتی ما را به نمایش می گذارد مدرنیته را نیز با خود داشته باشد و در نهایت بتوانیم بازار صادرات خوبی برای آن ها فراهم کنیم

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا