دستاوردهایی برای معرفی ایران در آن سوی آب ها

احد جاودانی؛ مدیر کل اداره ارشاد استان تهران در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: از برگزار کنندگان این نمایشگاه کمال تشکر را دارم. در واقع برگزاری نمایشگاه های این چنینی باعث می شود نوآوری و ابتکارات اهالی فن و هنر در معرض دید قرار گیرد و جرقه ای باشد برای افرادی که در ذهن ایده پردازی می کنند تا بتوانند جرات و جسارت ارائه طرح هایشان را پیدا کنند.

وی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توجهات به سمت ساماندهی حوزه فرهنگ و هنر بوده است و همواره در تلاش بودیم هنرمندان را برای ارائه هنرشان تشویق کنیم و شاید بیشتر زمانمان را در این محور صرف کرده ایم. بنابراین متناسب با تولیدات هنری جامعه باید پذیرای آن هم باشد.

جاودانی گفت: زمانی ما تلاش کردیم که هنر در جامعه و در زندگی مردم رسوخ پیدا کند؛ اکنون این اتفاق رخ داده است و از امروز به بعد باید تفکر تجاری سازی فرهنگ و هنر را پیگیری کرد که این امر می تواند نقش زیادی در پیشرفت و توسعه یک جامعه داشته باشد.  

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این دیدگاه را دارد و کمیته ای هم در این عرصه در وزارت خانه فعال است. اما باید اذعان کرد که پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گام بسیار مهم تری در این عرصه برداشته و بدون شک می تواند با گردآوری استارتاپ ها در کنار یکدیگر، آینده خوبی را برای کشور رقم بزند.

مدیر کل اداره ارشاد استان تهران خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای این چنینی هنرمندان را برای ارئه بهتر و با کیفیت تر تشویق می کند و از سوی دیگر فضایی است برای مردم تا صنایع فرهنگی را جزوی از زندگی خود بدانند. امروز هم دستاوردهای بسیار خوبی به نمایش گذاشته شده  و می توان به ترویج و ارائه آن در خارج از کشور هم امیدوار بود.

گزارش: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا